מקיין מזהיר: סוריה עלולה להוביל למשבר כלכלי חריף

הסנאטור האמריקאי ג'ון מקיין מזהיר כי הקונפליקט בסוריה עלול להתפתח לקונפליקט אזורי ולגרום למשבר כלכלי מתמשך ■ מקיין: "אחד הסימנים המהותיים הוא מחיר הנפט המאמיר"

על רקע התקיפה הצפויה של ארה"ב בסוריה, הסנאטור הרפוליקני ג'ון מקיין מזהיר מפני ההשלכות הכלכליות המרחיקות לכת, במקרה שהמשבר בסוריה יתפתח לקונפליקט אזורי.

"אחד הסימנים המהותיים הוא מחיר הנפט המאמיר", טען מקיין בראיון ל-CNBC. "קיימים השלכות כלכליות אם הקונפליקט הזה יגלוש מחוץ לתחומי סוריה". מקיין, הזהיר בנוסף כי "לא ניתן יהיה להגביל את הקונפליקט לגבולות סוריה, זה פשוט לא יכול לקרות בחלק זה של העולם".

עם זאת, הסנאטור האמריקאי הוסיף ואמר באותה נשימה כי להערכתו לפחות אין מה לדאוג לגבי סגירת תעלת סואץ. "כאשר יש ניצוצות במזרח התיכון לפעמים קיים חשש מפני סגירת תעלת סואץ". אולם, מקיין ציין בנוסף כי קיימים אזורים תוססים אחרים במזרח התיכון שעלולים לשבש את אספקת הנפט העולמית.

לפי הערכות, ארה"ב עשויה לפתוח במתקפה על סוריה כבר מחר (ה') חרף האזהרות של סוריה ואיראן מפני תקיפה שכזו. הסנאטור מקיין טוען כי אין ספק שאסד עשה שימוש בנשק כימי ואף תומך בצעדים נוספים שיחזקו את המורדים, כגון הכרזה על אזורים ללא טיסה בסוריה ומתן נשק למורדים.