אינפיניטי מציג: אסטרטגיית השקעה מנצחת; מהן ההמלצות?

כלכלני בית ההשקעות ממליצים על אסטרטגיית השקעה שלהערכתם טובה יותר מהשקעה בחברות המחלקות דיבידנד ■ אסטרטגייה זו הניבה למשקיעים ב-12 החודשים האחרונים תשואה עודפת של 28% לעומת ביצועי הנאסד"ק

שוקי המניות בעולם עדיין נסחרים סביב רמות שיא, חרף המתיחות העולמית סביב סוריה, לכן, משקיעים רבים מנסים לחפש אחר אסטרטגיות השקעה חדשות בעלות סיכון נמוך ככל האפשר ותשואה יציבה. במחלקת המחקר של בית ההשקעות אינפינטי פרסמו סקירה שבה הם ממליצים על אסטרטגיה מנצחת - השקעה בחברות המבצעות רכישה עצמית. (buyback)

"מסריקה של מספר אסטרטגיות השקעה מובילות, ניתן להתרשם שאחת מהן הצליחה להוכיח עצמה בשנים האחרונות, באופן עקבי, שנה אחר שנה. מדובר באסטרטגיית השקעה בחברות המבצעות רכישה עצמית של מניותיהן", כתבו כלכלני בית ההשקעות בסקירה.

אז מהי בעצם רכישה עצמית? זוהי פעולה שבאמצעותה החברה עושה שימוש במזומנים שעומדים לרשותה, כדי לרכוש מניות שהיא עצמה הנפיקה בעבר, כך מסבירים בחברה. אולם, כדי שהחברה תוכל לבצע רכישה עצמית יהיה עליה לעמוד בשני תנאים מהותיים (בדומה חלוקת דיבידנד). האחד הוא מבחן הרווח (שאכן קיימים במאזניה רווחים) והשני מבחן יכולת הפירעון.

"כאשר חברה מודיעה על כוונתה לרכוש ממניותיה, הדבר מתפרש בקרב ציבור המשקיעים ברוב המקרים באופן חיובי", מציינים באינפיניטי. "יש משקיעים שיפרשו זאת כמעין רמז של הנהלת החברה, כי להערכתם מחיר המניה זול ועל כן מדובר בהשקעה אטרקטיבית בעיניהם". מעבר לכך, פעולת הרכישה העצמית מפחיתה את מספר המניות בשוק, עניין שגורם למעשה לעליית ערך. (גידול ברווח למניה, גידול בתשואה על ההון ולעיתים לחץ של ביקושים).

ומה לגבי דרכי החשיפה לאסטרטגיה זו? בבית ההשקעות מציינים כי דרך אחת היא פשוט לעקוב אחר החברות שמבצעות רכישה עצמית ולבחון כל מקרה לגופו. דרך נוספת היא באמצעות השקעה בקרנות סל (ETF's) העוקבות אחר החברות הפועלות בתחום זה. דוגמא לכך היא התעודה PowerShares BuyBack Achievers (סימול: PKW). תעודה זו מנסה לשקף את ביצועי מדד The NASDAQ US BuyBack Achievers Index.

כלכלני אינפינטי מציינים כי אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה ויצרה תשואה עודפת בשנה האחרונה. ניתן להבחין שבעוד שמדד הנאסד"ק עלה ב-17.6% ב-12 החודשים האחרונים, תעודת PowerShares BuyBack Achievers Portfolio זינקה ב-28%. היקף הנכסים שמנהלת תעודה זו עומד על 1.26 מיליארד דולר. תעודה זו כוללת חברות מדד נאסד"ק שביצעו ב-12 החודשים האחרונים רכישה עצמית של לפחות 5% מהון המניות שלהן.

בנוסף, מציינים בבית ההשקעות כי ההשקעה בחברות המבצעות רכישה עצמית של מניות בשנה האחרונה התגלתה כמשתלמת על פני השקעה בחברות המחלקות דיבידנד. נציין כי גם חלוקת דיבידנד, וגם רכישה עצמית של מניות הינן אסטרטגיות דומות השואפות להחזיר הון למשקיעים. דוגמא בולטת לתעודת ETF המתמחה בחברות המחלקות דיבידנד היא SPDR S&P Dividend (סימול: SDY), המנהלת היקף נכסים בסך של 12.2 מיליארד דולר. תעודה זו עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-17.3%.