סופ"ש כבר כאן: קבלו שלל המלצות לאירועים

מה עושים בסופ"ש? תערוכה ייחודית שתציג את כל זני החתולים הקיימים בעולם, אירוע המכירה המסורתי של סוף העונה עם יותר מעשרה מעצבים מקומיים ועוד שלל פעילויות

קונצרט סיום

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית

מה: ברביעי בבוקר, ממש על סף ראש השנה, יתקיים קונצרט הסיום של הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים. פסטיבל זה הוא הטוב מסוגו בארץ, ומציג כמה מהשמות הגדולים ביותר של המוזיקה הקלאסית בעולם.

כתמיד בפסטיבל זה, תוכנית הקונצרט ארוכה ועשירה מאוד. היא תכלול יצירות מאת הינדמית (סונטה לכינור), שומאן (שישה שירים ורקוויאם), מנדלסון (חמישיית מיתרים), וידמן (חמישיית פסנתר וכלי נשיפה), ולסיום שוב מנדלסון (שמיניית המיתרים). בין המבצעים בולטת זמרת הסופרן הגרמנייה מויצה ארדמן (Mojca Erdmann), שנתוניה הפיזיים מרשימים לא פחות מאלו הקוליים. לאוהבי מוזיקה קאמרית - הקונצרט הזה הוא דרך מושלמת לפתוח את השנה החדשה.

מתי, איפה וכמה: רביעי (4 בספטמבר), 12:00, אולם ימק"א, ירושלים. מחיר: 150 שקל.

תערוכה

"קאטו מודל"

מה: אחרי שכבשו את האינטרנט, החתולים מגיעים למוזיאון. טוב, כמעט. תערוכה ייחודית תציג את כל זני החתולים הקיימים בעולם, מעבר לסיאמים והפרסים (דוגמת הלבקוי Levkoy), מאוקראינה בעל המראה החייזרי, חתולים בריטים קצרי שיער, "סקוטיש פולד" בעלי אוזניים מקופלות ושיער קצר, חתולים מתולתלים, שתתפלאו, לא גורמים לאלרגיות, חתול אבסיני (חבשי) קצר פרווה וספינקס קנדי, הנטול שיער לגמרי. בתערוכה יחולקו תארי יופי, כולל בחירת מלך היופי של כל החתולים ל-2013, כשהזוכים יקבלו מגוון פרסים וגביעים מהודרים, וגם לילדים תתקיים הפעלה נושאת פרסים. באירוע לא תתקיים מכירת חתולים, והוא נערך באישור וטרינרי ואישור על טיפול נאות בחיות.

מתי, איפה וכמה: שבת (31 בחודש), מרכז ספורט "שרת", רח' גבעת התחמושת 27 חולון. בשעות 10:00-18:00. מחירי כרטיסים: 40 שקל מבוגרים, 20 שקל לילדים מעל גיל 5.

הזמנות ומידע נוסף: 04-9514279, 9553428-04, 054-9190260.

סרט

צא וראה

מה: אכזרי עד מאוד הוא הסרט הזה של אלם קלימוב, וקשה מאוד לצפייה. אבל איזו יצירת מופת מפוארת. 30 שנה לאחר שהופק, יוקרן "צא וראה" הסובייטי בסינמטק תל-אביב, ומי שלא צפה בו על מסך גדול (כולנו) או לא צפה בו בכלל, מוזמן לסתום חור בהשכלתו הקולנועית ובה בעת להתענג על סרט מלחמה שמעולם לא נעשה כמותו. סרט ריאליסטי ואלים (בליווי פסקול פסיכדלי מטלטל וצילום מוטרף), החושף את גיבור הסרט, ילד כבן 8, שמצטרף אל שורות החיילים הבלארוסים במלחמתם מול הנאצים, לאינספור זוועות ומעשי מוות. הילד שורד את המלחמה, אך מאבד את משפחתו, חבריו, תמימותו ולבסוף את שפיותו. כמו גיבור הסרט, גם אלכסיי קרבצ'נגו, השחקן שמגלם אותו, איבד את שפיותו בעקבות ההשתתפות בסרט, בשל המראות המבעיתים שעמם נאלץ להתמודד. אמנם קרבצ'נגו היה שרוי בהיפנוזה במהלך הצילומים, על מנת להגן על נפשו, אך כנראה שלא היה בכך די.

מתי, איפה וכמה: שני (2 בספטמבר), 21:00 (הקרנה חד פעמית). סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

אופנה

תערוכת ריבוק

מה: מי לא זוכר את הנעליים שנולדו כפריט חובה לאימונים אירוביים, והפכו לאחד האייקונים הבולטים של שנות ה-80. מאז שחגג המותג 25 שנה להיווסדו, |לפני כשש שנים, נעלי הפרי-סטייל של ריבוק, מתקמבקות בתדירות כמעט קבועה, עם עיצובים לא שגרתיים של הדגם במהדורה מוגבלת. בימים אלה מושקת קולקציה אורבנית במיוחד, שמלווה בתערוכה ייחודית המשלבת בין תרבות רחוב, אופנה ואמנות. נוסף לדגמים הבינלאומיים, הדגם הקלאסי של ריבוק עוצב גם על-ידי 16 ידוענים, מעצבים ואומנים בהשראת העיר תל-אביב ויש גם בונוס חברתי: 7% מהמכירות של הקולקציה העולמית בישראל ייתרמו לחצר הנשית בנמל ו-100% מהמכירות של נעליים בעיצוב מקומי ייתרמו אף הם.

מתי, איפה וכמה: התערוכה תוצג בגלריית NOT FOR SALE, בעלי מלאכה 3, תל-אביב, עד ה-30/9.

אירוע מכירה

עיצוב כחול-לבן

מה: מכירות סוף עונה כבר הפכו להיות עניין שבשגרה, הרבה לפני שהעונה באה לסיומה ובכל זאת, יש מכירות שתמיד שוות גיחה מיוחדת. יותר מעשרה מעצבים מקומיים חוברים יחד לאירוע המכירה המסורתי של סוף העונה, של בגדים ואביזרים בעיצובם, בהנחות של עד 80%. בין המעצבים: דניאלה להבי, רונן חן, נעמה בצלאל, מאיה נגרי, אלמביקה, טלי אימבר, פרופיל ועוד. חלקם אף יציע פריטים ייחודיים למכירה, שלא יוצרו קודם.

מתי, איפה וכמה: המכירה תתקיים במתחם חנויות העודפים של המעצבים, בבניין בית טפר, רחוב תל גיבורים 5, תל אביב. שישי 09:00-16:00, שבת 10:00-19:00. טווח מחירים: 60-1,060 שקל.

פסטיבל

מתוק כדבש

מה: זה לא ראש השנה בלי תפוח שטבול בדבש ניגר. אבל מאיפה מגיע הדבש לשולחנות החג? הרבה לפני המדף בסופר, יש דבורים שצריכות לייצר אותו ואנשים שתפקידם לרדות אותו מהכוורות. אלו פזורות ברחבי הארץ - משמיר שבגליל העליון ועד עין יהב שבערבה.

שפע המכוורות מזמינות אתכם לפסטיבל דבש שיציע פעילויות לילדים ולכל המשפחה, שבמסגרתן יכירו את הדבורים ואת דרכן לייצר דבש ומוצריו, את סיפורי התנ"ך על החיה העמלנית, את עבודת הדבוראים, וגם איך לבשל עם דבש ולהמתיק את החיים בשנה החדשה.

מתי, איפה וכמה: מדי יום עד ה-28 בספטמבר. במכוורת "גליל" בקיבוץ שמיר, "פרחי הגליל" במושב מנות, "הבוסתן" בפקיעין , "דבורת התבור" בשדמות דבורה, "אופיר" באלון הגליל, "יערת הדבש" באלוני אבא, מכוורת עמק חפר החדשה, משק לין בכפר בילו, בית הדבש ביד מרדכי ומכוורת "פורת" בעין יהב. פרטים באתר: www.honey.org.il.