נתניהו קורא לשרים לא לבקר את ארה"ב: "התנהגו באחריות"

(עדכון) - ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "לאויבינו יש סיבות טובות מאוד לא לבחון את עוצמתנו - הם יודעים למה" ■ "נמשיך לחזק את הביטחון, נמשיך לפתח את מדינת ישראל, נדאג שתהיה שנה טובה ובטוחה לכל אזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בתחילת ישיבת הממשלה לנושא הסורי ואמר כי "אנחנו בתוך אירוע מתגלגל. הוא לא הסתיים. יש פה נושאים רגישים ועדינים". לדברי נתניהו, "אנחנו מנהלים את המצב המשתנה בשיקול דעת ואחריות. אין מקום להתבטאויות פרטיות. יש כאן ניהול מרכזי אחראי קפדני וכך נוהגת ממשלה אחראית, ועל אני מבקש מכם להמשיך לנהוג באחריות. אני מבקש אל תנהגו בחוסר שיקול דעת ובחוסר אחריות מול בעלת בריתנו כדי לזכות בכותרת של הרגע. אני קורא לכולם - המשיכו להתנהג באחריות. זה חשוב לביטחונם של כל אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להגן על עצמה ותמשיך לשמור על הקשרים האסטרטגיים שלה. נבחרתם לשרת את אזרחי ישראל מתוך הממשלה וההתבטאויות האלה לא משרתות את אזרחי ישראל".

עוד אמר נתניהו כי "ישראל שלווה ובוטחת בעצמה. אזרחי ישראל יודעים היטב שאנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי, ואזרחי ישראל צריכים גם לדעת, שלאויבינו יש סיבות טובות מאוד לא לבחון את עוצמתנו - הם יודעים למה".

"בהזדמנות הזאת, אני מבקש לברך את התעשייה האווירית ואת חברת חלל על השיגור המוצלח של הלוויין 'עמוס 4'. יש מעט מאוד מדינות בעולם שיכולות להתברך בהישג כזה. כראש ממשלת ישראל אני וגם השרים כאן גאים בכך. זאת אחת מן הבשורות הטובות שנתבשרנו בשבוע האחרון".

"היו גם אחרות: ישראל עלתה למקום הרביעי בדירוג של מדד יעילות מערכות הבריאות בעולם, התווספו 21 אלף מקומות עבודה - הישג לא רע במציאות הבינלאומית הכלכלית היום; שנת הלימודים נפתחה כסדרה, והורים ל- 290 אלף ילדים, בגילאי שלוש עד ארבע, יחסכו לפחות שמונת אלפים שקל בשנה בזכות האבטלה שלנו ירדה ל-6.3%, תוכנית חינוך חינם מגיל שלוש שהנהגנו; ובנוסף, בחודש אוגוסט חצו את הגדר אפס מסתננים. הגדר בלמה את ההסתננות כליל - גם זה הישג בלתי רגיל. אלה כמובן בשורות טובות לסיום השנה".

עוד אמר נתניהו: "השבוע יחגוג עמנו, העם היהודי, את ראש השנה בישראל ובתפוצות. אני מאחל לכל בית ישראל שנה טובה ומבורכת. אנחנו נמשיך לחזק את הביטחון, נמשיך לפתח את מדינת ישראל, נדאג שתהיה שנה טובה ובטוחה לכל אזרחי ישראל".