הסכם תקדימי: ארמוזה יפיץ בעולם תכנים לערוץ סיני מוביל

חברת "ארמוזה פורמטס", העוסקת בייצוא וביבוא פורמטים טלוויזיוניים, חתמה על הסכם תקדימי בסין במסגרתו תפיץ ותפתח תוכן בעבור רשת השידור הסינית ג'יאנגסו (JBC)

חברת "ארמוזה פורמטס", העוסקת בייצוא וביבוא פורמטים טלוויזיוניים, חתמה על הסכם תקדימי בסין במסגרתו תפיץ ותפתח החברה הישראלית תוכן בעבור רשת השידור הסינית ג'יאנגסו (JBC), המחזיקה בערוץ השני בגודלו ברפובליקה העממית.

קבוצת המדיה JSBC שולטת בשידורי הטלוויזיה במחוז ג'יאנגסו שבמזרח סין. היא פועלת מאז שנת 2001 ומשדרת ב-14 ערוצי טלוויזיה ובכללם 2 ערוצי טלוויזיה בלוויין, 7 ערוצי טלוויזיה ארציים, 4 ערוצים דיגיטליים בטלוויזיה בתשלום וכן בערוץ טלוויזיה מיוחד המשדר לסמארטפונים. משנת 2004 הפכה החברה לאחת מ-500 המותגים הרווחיים ביותר בסין.

השוק הסיני נחשב אטרקטיבי וקשה במיוחד לפיצוח. בשנים האחרונות חלה התעוררות בטלוויזיה הסינית, ולראשונה החלט ראשיה לרכוש פורמטים בינלאומיים, לאחר שנים בהם הסתפקו בתוצרת מקומית ובהעתקה של תוכניות מוכרות מהמערב. הקושי להגיע לשוק הסיני נובע בין היתר בפערי התרבויות ובצורך להתאים תכנים לחברה הסינית ולקודים שלו.

להסכם קדמה השקעה משותפת של JSBC ו"ארמוזה פורמטס" בפורמט הפריים טיים "גם אני יכול" (I CAN DO THAT) פרי פיתוחה של החברה בראשותו של אבי ארמוזה. במסגרת זו, יוצג הפורמט ביריד מיפ הקרוב, באוקטובר. במקביל בחרה ג'יאנגסו בחרה להפיץ את פורמט הפריים טיים שפיתחה, "קרב הסלברטאים", בעולם באמצעות ארמוזה. זו הפעם הראשונה שגוף שידור סיני מייצא פורמט מקורי וחותם הסכם עם חברה בינלאומית. החתימה התקיימה בסוף השבוע האחרון בביג'יניג בהשתתפות כוכבי התכנית ושגריר ישראל בסין מתן וילנאי.

"אנו שמחים על איחוד כוחות עם JSBC השולט בשוק הסיני המאתגר והעצום ומקווים לצמוח יחד עמם בשיתופי פעולה רבים", מסר אבי ארמוזה. "אני צופה כי השילוב בין היצירתיות שלנו לבין כר ההפצה הענק שלהם, יוליד פורמטים ישראלים חדשים עבור שוק בתול לחלוטין. אנו גאים להוביל שיתוף פעולה עם הטריטוריה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר בעולם".

השגריר וילנאי מסר כי "ההסכם שנחתם היום, מעבר לכך שמדובר בגוף תקשורת מהחשובים בסין, חשוב לנו גם כי יש בו מן המאפיינים למודל שיתוף הפעולה שאנחנו מנסים לעודד בקרב החברות הישראליות והסיניות. שיתוף בין ידע, תוכן ויצירתיות ישראלים, במקרה הזה בתחום הפורמטים הטלוויזיוניים, לבין חברות סיניות עם משאבי ענק הצומחות בשוק עצום ותחרותי, במקרה הזה בתחום המדיה".

בהודעה לעיתונות שיצאה מטעם ערוץ JSBC נמסר, כי "מאז ומתמיד, ערוץ JSBC שאף לשדר את התוכן הטוב ביותר לצופיו. לכן, המדיניות שלנו היא לחבור בשותפות לחברות מדיה בינ"ל המצטיינות בפיתוח פורמטים, ולאמץ אותם בהצלחה עבור השוק הסיני. זאת לצד היכולת העצמאית שלנו ביצירת פורמטים מקוריים שמשיגים רייטינג גבוה, אך גם בעלי יכולת להיות משווקים בהצלחה מחוץ לסין. ההסכם עם 'ארמוזה פורמטס' מסמל עבורנו תחילתו של עידן חדש".