גאדג'ט לרימונים: כך תפרידו את גרגירי הרימון מבלי ללכלך את הידיים

השנה שולב במשימת פריטת הרימונים גאדג'ט ייעודי הנראה כמסחטת לימונים עם תוספת משטח מחורר ועם כובע סיליקון ■ בדקנו - צעצוע חביב לילדים, לא הכרחי בעליל

לקראת תחילת כל שנה חדשה מצטרף אליי בני הבכור, כיום בן 11, למלאכה הקדושה של פריטת רימונים - זה המונח העברי להפרדת גרגירי רימון. השנה שולב במשימה גאדג'ט ייעודי של המותג פרסקו, הנראה כמסחטת לימונים עם תוספת משטח מחורר ועם כובע סיליקון, וגם עם הבטחה כי בעזרתם תימנע התזה של המיץ, שהאצבעות לא ישחירו ושיתקבלו גרגירים נפרדים ושלמים, נטולי חתיכות לבנות של הקליפה הפנימית.

כל שצריך לעשות, כך מובטח, הוא לחצות את הרימון לשניים, לחבוש למחצית הרימון את כובע הסיליקון, להניח אותם יחדיו על המשטח המחורר המורכב על בסיס המסחטה, להקיש על גב כובע הסיליקון באמצעות כף פעם אחר פעם, ולקבל במכל המסחטה גרגירים נפרדים.

בדקנו כך: כל אחד מאיתנו נטל שני חצאי רימון ופרט אותם - פעם אחת בשיטה המסורתית, ידנית, ובפעם השנייה באמצעות הגאדג'ט. התוצאות: לבן ה-11 היה נוח יותר לעבוד בעזרת הגאדג'ט, המלאכה הושלמה מהר יותר בהשוואה לפעולה ידנית, והידיים וסביבת העבודה נשארו נקיות יותר. דא עקא, חלק מהגרגירים נפגעו בתהליך ההקשה בכף, ולצד גרגירים שלמים התקבלו במכל המסחטה גם שאריות של קליפה פנימית וגרגירים פצועים, שוחים בעסיסם.

בבדיקה שלי לא היה הבדל משמעותי במשך התהליך, אולם פריטה ידנית הניבה תוצאות טובות יותר: גרגירים שלמים, ללא שאריות קליפה. מסקנות: צעצוע חביב לילדים, לא הכרחי בעליל, או במילות הסיכום של בני: "בסוף עוד ימציאו גאדג'ט בשביל ללכת".

30 שקלים ברשתות השיווק ובחנויות רבות