המחוזי: עונשו של דוד ואנונו יישאר על כנו - 6 שנות מאסר

זאת למרות שקריו של יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, בעדותו ■ ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המסים, הורשע בקבלת שוחד מנישומים ובהם האמרגן יאיש

למרות שקריו של יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, בעדותו בית המשפט, עונשו של בכיר רשות המסים דוד ואנונו, שנשלח ל-6 שנות מאסר בגין לקיחת שוחד, יוותר על כנו.

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, חזר ואישר היום (ב') את הכרעת הדין וגזר הדין שנתן בעניינו של דוד ואנונו, בכיר לשעבר ברשות המסים שנידון ל-6 שנות מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד מנישומים.

התיק הוחזר על-ידי בית המשפט העליון לדיון במחוזי לאחר שעד המדינה בפרשה, יוחאי יעיש, שהיה אמרגנו של הזמר קובי פרץ, הודה כי שיקר בעדותו בכל הקשור ליחסי פרץ וואנונו סביב ענייני המס של פרץ.

למרות שיעיש הודה כי שיקר, קבע רוזן כי הוא מאמין לעדותו בכל הנוגע להתנהלותו של ואנונו. עוד קבע השופט כי לחומרי חקירה שלא הועברו להגנה על-ידי הפרקליטות לא הייתה השפעה ממשית על המשפט.

ההחלטה מהווה בשורה טובה לפרקליטות, שמתכוונת להגיש כתב אישום נגד פרץ, המתבסס בין היתר על עדותו של יעיש.

בספטמבר 2011 גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב עונש חמור של 6 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על-תנאי וקנס של 750 אלף שקל על דוד ואנונו, לשעבר ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים. זאת, לאחר שהשופט רוזן הרשיע את ואנונו בלקיחת שוחד בסך מאות אלפי שקלים מנישומים, ובהם האמרגן יוחאי יעיש, בתמורה לסיוע בבעיות המס שלהם.

בין היתר כתב השופט כי "ואנונו פעל כפרי רקוב מתוככי משרד ממשלתי, שאמור לשמש סמל ומקדש לסדר ויושרה". ואנונו התחיל לרצות את תקופת המאסר ב-1 בנובמבר.

ואולם, בחודש פברואר האחרון, חל מהפך במשפט כאשר פרקליטיו של ואנונו טענו לפגמים חמורים שנפלו בהליך המשפטי. בין היתר הם טענו כי ארגזים של חומרי חקירה לא הועברו לידי ואנונו מהפרקליטות, ובכך נפגעה יכולתו להתגונן מפני האישומים. עוד נטען כי יעיש שיקר בעדותו במשפט לגבי ואנונו.

בעקבות פנייתם של פרקליטי ואנונו, הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לדון בטענות של ואנונו - לפיהן יעיש שיקר מעל דוכן העדים בכל הנוגע לחשדות נגד קובי פרץ.

לפני כחודשיים הודיעה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לזמר קובי פרץ על כוונה להגיש נגדו כתב אישום בעבירות מס ובעבירת איומים, בכפוף לשימוע.

על-פי מכתב השימוע, בתקופה שבין השנים 2005-2009 הגיש פרץ דוחות כוזבים לפקיד השומה, השמיט בזדון מדוחות אלה הכנסות בסכום של כ-5.2 מיליון שקל, הגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של כ-831 אלף שקל, לא דיווח בהצהרת הונו על כספת ששכר, וכן שלח מסרון מאיים לאמרגנו, יוחאי יעיש, בכוונה לאיים עליו.

בא-כוחו של ואנונו, עו"ד ירון גיגי, מסר בתגובה כי "בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין המשלימה ובהתאם לפעול להגשת ערעור בבית המשפט עליון. נדהמנו לשמוע כי בית המשפט המחוזי מאמין בשנית ליוחאי יעיש, עד המדינה שהודה בפה מלא כי סיפר שקרים ברבדים מרכזיים במהלך המשפט של דוד ואנונו".