פרויקט היוקרה של גינדי ברמה"ש - קבלן הביצוע התחלף

דניה סיבוס הסירה את המנוף שהציבה באתר הבנייה של פרויקט היוקרה OAK ברמת השרון, בשל מחלוקת כספית עם גינדי שביקשה לערוך שינויים בפרויקט

במרס 2012 השיקה גינדי החזקות את פרויקט היוקרה OAK ברמת השרון, שיכלול מגדל מגורים בן 17 קומות ו-64 דירות. סמוך להשקה החגיגית הודיעה גינדי כי מכרה 21 דירות בפרויקט בסכום כולל של 115 מיליון שקל, וכי חברת הבנייה דניה סיבוס היא שתקים את הפרויקט תמורת 90 מיליון שקל.

דניה סיבוס ביצעה את עבודות החפירה והדיפון, ואף הציבה מנוף לצורך התחלת העבודות לבניית המגדל. אלא שלאחרונה, כפי שנודע ל"גלובס", הסירה דניה סיבוס את המנוף שהציבה באתר הבנייה, בשל מחלוקת כספית עם גינדי שביקשה לערוך שינויים בפרויקט. דניה בחרה לממש סעיף בהסכם עם גינדי, שמאפשר לה לצאת מהפרויקט, וגינדי חתמה על הסכם ביצוע עם דורי בנייה. נוסף על כך מתברר כי עתה, שנה וחצי לאחר השקת הפרויקט ובניגוד לדיווחים, שיווק הדירות בפרויקט היוקרתי מתנהל בעצלתיים וכי גינדי שיווקה עד כה 14 דירות בלבד, בהיקף של 79 מיליון שקל - ולא יותר מ-20 דירות בהיקף של יותר מ-115 מיליון שקל כפי שדיווחה בדצמבר 2012.

את המגרש - הממוקם בשכונת אלון, בצומת הרחובות יבנה וסמטת פדויים - רכשה גינדי ביוני 2011, לאחר שזכתה במכרז של עיריית רמת השרון שחכרה אותו מרשות מקרקעי ישראל תמורת 145 מיליון שקל (כולל מע"מ). על המגרש חלה תוכנית מאושרת להקמת שני בניינים בני 88 דירות בשטח של 100-120 מ"ר.

בגינדי החליטו לשנות את תמהיל הפרויקט, כך שיכלול 64 דירות בלבד, בשטח של 150 מ"ר בממוצע בתכנונם היוקרתי של האדריכים רני זיס ופיצו קדם. בעת השקת הפרויקט החברה קיוותה כי תזכה לקבל בגין הדירות היוקרתיות תג מחיר של 5 מיליון שקל בממוצע, ובפרסומות של החברה מוצג הפרויקט כ"אייקון" הזהה לפרויקט G תל אביב ברחוב השופטים, שבו נמכרו דירות בעשרות מיליוני שקלים.

אלא שלדברי מקורות בענף הנדל"ן, גינדי שגתה כששינתה את תמהיל הדירות לדירות ענקיות, שעליהן היא דורשת מחיר של בית צמוד קרקע ברמת השרון. לעומת זאת, 88 דירות של 100-120 מ"ר בשני בניינים מודרניים, במחיר של 3-3.5 מיליון שקל, היו נהנות מביקוש גבוה, גם מצד תושבים שמכרו בתים צמודי קרקע וביקשו לעבור לדירה צנועה יותר במחיר צנוע יותר. מגינדי החזקות נמסר: "דניה סיבוס סיימה את עבודת החפירה וחברת דורי, אשר היתה גם הקבלן המבצע של גינדי החזקות ב-G ת"א, נכנסה לעבודת הבנייה ברמה"ש בימים אלה. חשוב לציין כי באתר רשות המסים הנתונים לא מתעדכנים מיידית ובנוסף יש בפרויקט עוד לקוחות שנמצאים בתהליך הרשמה לקראת חוזה. גינדי החזקות מאמינה בקונספט הייחודי של הפרויקט, ולראיה הרוכשים הם קהל המטרה אליו כיוונו. קצב המכירות הינו לפי המצופה בפרויקט יוקרה מסוג זה. שנה וחצי מתחילת שיווק עם קצב מכירה של קרוב ל-50% מהפרויקט זו הצלחה חסרת תקדים לפרויקט שכזה".