נתניהו: "אנו מנווטים את המדינה באחריות, בניסיון ובשיקול דעת"

ראש הממשלה באיגרת ברכה לאזרחי ישראל לרגל ראש השנה: "המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו השאירה את מדינת ישראל מחוץ לטלטלה האזורית" ■ "ההישגים שלנו בכלכלה בולטים לטובה: צמיחה של יותר מ-5% ברבעון הראשון, האבטלה בשפל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש אגרת ברכה לאזרחי ישראל לכבוד ראש השנה שיחול הערב (ד'). נתניהו התייחס באיגרת לנושאים הבוערים ביותר על סדר היום הישראלי, וביניהם גם המצב המידרדר במדינות השכנות, וציין כי ישראל חזקה מתמיד.

"אזרחי ישראל, בשנה החולפת נמשכו ביתר שאת הטלטלות העזות באזורנו. המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו השאירה את מדינת ישראל מחוץ לטלטלה האזורית. באחת התקופות המאתגרות ביותר לביטחון ישראל מאז הקמתה, אנו מנווטים את ספינת המדינה באחריות, בניסיון ובשיקול דעת", כתב נתניהו.

"המהלומה שהנחתנו במבצע עמוד ענן הביאה לתקופה השקטה ביותר בדרום זה למעלה מעשור. פעולות הסיכול שלנו הביאו להורדת הטרור לרמתו הנמוכה ביותר גם כן מזה עשור. המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו החזירה את כוח ההרתעה של מדינת ישראל. איש אינו יכול להבטיח שהשקט יישמר, אבל צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים להמשיך להגן על אזרחי ישראל מפני כל איום, ולהלום בעוצמה במי שינסה לפגוע בנו".

"ההישגים שלנו בכלכלה בולטים לטובה"

ומה לגבי המצב הכלכלי בישראל? "על רקע המשבר הכלכלי המתמשך בעולם, ההישגים שלנו בכלכלה בולטים לטובה. בזמן שכלכלות מובילות בעולם נקלעו למיתון, המשיכה כלכלת ישראל לצמוח ברבעון הראשון ביותר מ-5%. האבטלה נמצאת בשפל, ובחודש שעבר נוספו למשק עוד 21 אלף מקומות עבודה חדשים", כתב נתניהו.

נתניהו ציין לטובה גם את הרפורמות שהונהגו השנה, וכתב כי "גם בשנה הבאה נחזק את הביטחון שלכם, וננהיג רפורמות נוספות כדי לקצץ בבירוקרטיה ולהוריד את המחירים. בשנה האחרונה אישרנו את רפורמת השמיים הפתוחים, הגדלנו את כמות הגז הטבעי למשק הישראלי כדי להוזיל את מחירי החשמל, והשקנו את הרפורמה בנמלים. גם בתחום הבריאות השקענו רבות, והתוצאות ניכרות לעין. בשבוע שעבר פורסם שיעילות מערכת הבריאות הציבורית של ישראל מדורגת במקום הרביעי בעולם".

ראש הממשלה טען כי גם בשנה הבאה ימשיך לחזק את מדינת ישראל. "איננו נחים על זרי הדפנה. בשנה הבאה עלינו לטובה נפעל במשנה תוקף לחזק את הביטחון, את הכלכלה ואת החברה שלנו, כדי שישראל תמשיך להיות מדינה חזקה ומודרנית שנשענת על מורשת אבות וצופה פני עתיד. אני מאחל לכם ולמשפחות שלכם שנה נהדרת, שנה טובה ובטוחה".