אובמה: "מאמין שהקונגרס יאשר את התקיפה בסוריה"

לקראת ביקורו בכינוס 20 המדינות המתועשות שיתקיים ברוסיה, נחת הנשיא אובמה לביקור בשוודיה, שם טען כי הוא מאמין שהקונגרס יאשר לבסוף את הפעולה הצבאית המתוכננת בסוריה ■ "חשוב שהקונגרס יעביר את המסר שאנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים", אמר אובמה

לאחר שהסנאט האמריקני אישר הבוקר (ד') לנשיא אובמה מסגרת של 60 יום לתקוף בסוריה, נחת היום אובמה לביקור רשמי בסטוקהולם בירת שוודיה, והתייחס לאפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה. במהלך מסיבת עיתונאים שערך יחד עם ראש הממשלה השוודי, טען אובמה כי "אם השימוש של אסד בנשק כימי יישאר ללא תגובה הדבר יגביר את הסיכויים לשימוש נוסף בנשק מסוג זה בעתיד".

אובמה, שהגיע לשוודיה לביקור בן 24 שעות בדרכו לכינוס 20 המדינות המתועשות שייתקיים ברוסיה, טען כי הוא מאמין שהקונגרס האמריקני יאשר את הפעולה הצבאית המתוכננת נגד משטרו של בשאר אסד. "חשוב שהקונגרס יעביר את המסר שאנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים", אמר אובמה.

לדברי אובמה, האמינות של הקונגרס האמריקני עומדת במבחן בעקבות הצהרתו בעבר כי ארצות הברית תגיב במקרה של שימוש בנשק כימי מצד משטרו של בשאר אסד. "האמינות שלי לא נמצאת במבחן", טען אובמה, "האמינות של הקהילה הבינלאומית נמצאת תחת מבחן. חוסר תגובה לנעשה בסוריה הוא כמו מס שפתיים, עלינו להגיב לפגיעה בנורמות הבינלאומיות".

במקביל, תקף נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, את ההחלטה להעביר את ההכרעה בנוגע למתקפה בסוריה לקונגרס האמריקני. "לקונגרס בוושינגטון את שום זכות להצדיק את התוקפנות האמריקנית נגד סוריה".