IFA: סוני מכריזה על ה-Z1 עם 20 מגה פיקסל

הסמארטפון המגיע עם מסך מגע בגודל 5 אינץ' באיכות Full HD ובמשקל של 169 גרם, כולל מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל ויכולות צילום טובות במיוחד במקומות חשוכים

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה תיפתח בסוף שבוע זה בברלין, כאשר כבר היום (ד') החלו מסיבות העיתונאים של חלק מיצרניות הטכנולוגיה. חברת סוני הכריזה על סמארטפון הדגל הבא שלה - אקספריה Z1. הסמארטפון המגיע עם מסך מגע בגודל 5 אינץ' באיכות Full HD ובמשקל של 169 גרם, כולל מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל ויכולות צילום טובות במיוחד במקומות חשוכים.

"האקספריה Z1 הוא רק מוצר שסוני יכולה לעשות", אומר קאז היראי, מנכ"ל ונשיא סוני. יש לו מסך ממוגן והוא עמיד למים. המצלמה שלו תוכננה בצוות הצילום שלנו וניתן לעשות איתו זום עם אפס רעשים בתמונה".

ה-Z1 כולל יישום בשם Social Live, המאפשר לשדר אירועים בשידור חי לחברים בפייסבוק באמצעות מצלמת הווידיאו של הסמארטפון. החברים יכולים להגיב ולהגיד לצלם מה לצלם בזמן אמת.

יישום אחר הוא Info Eye שיודע לזהות חפצים בעולם האמיתי ולהגיד מהם. למשל באיזה יין מדובר, מאיזה יקב הוא הגיע ולאיזה סוג אוכל הוא מתאים. סוני מציעה עם האקספריה Z1 את השירות PlayMemories Online המאפשר לאחסן את התמונות בשירות של החברה ללא הגבלת נפח אחסון. השירות הזה יהיה זמין כרגע במספר מדינות, למשל, ארה"ב, גרמניה ואנגליה.

ל-Z1 ולשאר המכשירים של סוני ישנם שירותים להאזנה למוזיקה וצפייה בסרטים ללא הגבלה. סוני תקדם את שירותים אלו עם זיכוי של 100 אירו לרכישת תכנים ללקוחות שירכשו את הסמארטפון שלה. ה-Z1 יושק במדינות שונות בעולם כבר במהלך חודש זה.

טכנולוגיה לבישה

היראי התייחס לקטגוריית הטכנולוגיה הלבישה שהפכה לאחד הטרנדים המדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה. "אנחנו ממשיכים להביא חדשנות לעולם הטכנולוגיה הלבישה. הסמארט וואץ' 2 יגיע החודש לחנויות". מדובר בדור השני של שעוני סוני, המאפשר להתחבר לסמארטפונים מבוססים אנדרואיד ולקבל חיווי על שיחות, מסרונים והודעות מרשתות חברתיות.

עדשה לסמארטפונים

סוני גם הכריזה על ה-QX10 וה-QX100. מדובר בעדשה הכוללת זום אופטי אותה ניתן לחבר למגוון גדול של סמארטפונים (לא רק סוני). העדשה מתקשרת באופן אלחוטי עם הטלפון ומספקת לו בדגם הבסיסי זום אופטי כפול 10 וחיישן של 18.2 מגה פיקסל, בדגם הגבוה יותר החיישן בעל 20 מגה פיקסל.

הכותב אורח חברת סמסונג בתערוכה