סין: "תקיפה צבאית בסוריה תפגע בכלכלה; מחיר הנפט יעלה"

סגן שר האוצר של סין, שהגיע לוועידת ה-G20, הזהיר כי פעולה צבאית בסוריה תשפיע באופן שלילי על הכלכלה בכל העולם, ובעיקר תביא לעלייה במחיר הנפט ■ מומחים מעריכים כי המדינות החברות בוועידה לא יגיעו להסכמה בעניין סוריה במהלך מפגש הפסגה

סין מזהירה כי תקיפה צבאית נגד סוריה תפגע בכלכלה העולמית, ובעליית מחירי הנפט. היא קוראת לשוב לשיחות שיובילו לפתרון פוליטי למלחמת האזרחים במדינה.

"לפעולה צבאית תהיה השפעה שלילית על הכלכלה העולמית, ובעיקר על מחיר הנפט", אמר סגן שר האוצר ז'ו גואנגיאו, בתדרוך עיתונאים שנערך בשולי מפגש ה-G20 ברוסיה, "זה יגרום לעלייה במחיר הנפט".

בתוך כך, מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי מומחים שהגיעו לוועידת 20 המדינות המתועשות, לא מצפים שמנהיגי העולם יגיעו להסכמה בעניין סוריה במהלך הפסגה של עשרים המדינות.

אובמה: "חשוב להעביר מסר שאנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים"

ועדת החוץ של הסנאט האמריקני אישרה אמש את הצעת ההחלטה בדבר פעולה צבאית בסוריה, בתגובה על השימוש בנשק כימי. מתווה התקיפה עבר ברוב של עשרה תומכים אל מול שבעה מתנגדים.

על פי ההצעה שאושרה, מסגרת הזמן של התקיפה האמריקנית תוגבל ל-60 ימים עם אפשרות להאריך את התקיפה בחודש נוסף. כמו כן, ההצעה שוללת כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה בכל מצב. בשבוע הבא ככל הנראה יצביעו על הצעת ההחלטה שאר חברי הסנאט, עם שובם של הסנאטורים מפגרת הקיץ.

הבית הלבן הגיב על אישור ההצעה, ובירך את חברי ועדת החוץ של הסנאט "על שעזרו לקדם את ההחלטה לתקוף צבאית בסוריה".

גם הנשיא אובמה עסוק בהשגת תמיכה לתקיפה בסוריה, ועתה בזירה הבין לאומית. הנשיא האמריקני נחת אתמול (ד') בסטוקהולם בירת שוודיה, והתייחס לאפשרות של תקיפה אמריקנית בסוריה. במהלך מסיבת עיתונאים שערך יחד עם ראש הממשלה השוודי, טען אובמה כי "אם השימוש של אסד בנשק כימי יישאר ללא תגובה הדבר יגביר את הסיכויים לשימוש נוסף בנשק מסוג זה בעתיד".

אובמה, שהגיע לשוודיה לביקור בן 24 שעות בדרכו לכינוס 20 המדינות המתועשות שייתקיים ברוסיה, טען כי הוא מאמין שהקונגרס האמריקני יאשר את הפעולה הצבאית המתוכננת נגד משטרו של בשאר אסד. "חשוב שהקונגרס יעביר את המסר שאנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים", אמר אובמה.