ראש היורוגרופ: יוון תזדקק לסיוע פיננסי נוסף ב-2014

"בכל הנוגע לצורך הפוטנציאלי לתוכנית סיוע שלישית עבור יוון, ברור כי למרות התקדמות לאחרונה, צרותיה של יוון לא יפתרו לגמרי ב-2014", אמר ראש קבוצת שרי האוצר של גוש האירו, ירוון דיסלבלום

סביר להניח שגם ב-2014 בעיותיה הפיננסיות של יוון לא יסתיימו והיא תזדקק לסיוע כספי נוסף מגוש האירו. כך אומר היום (ה') ראש קבוצת שרי האוצר של גוש האירו, ירוון דיסלבלום.

ההערכה היא כי יוון תזדקק לסכום של 10-11 מיליארד אירו החל מהמחצית השנייה של 2014 על מנת שקופת המזומנים שלה לא תתרוקן בשנים 2014-2015.

"בכל הנוגע לצורך הפוטנציאלי לתוכנית סיוע שלישית עבור יוון, ברור כי למרות התקדמות לאחרונה, צרותיה של יוון לא יפתרו לגמרי ב-2014", אמר דיסלבלום לפרלמנט האירופאי. "יש להניח שסיוע נוסף יהיה דרוש, מעבר לתוכנית הנוכחית. בהקשר זה, היורוגרופ הבהיר שהוא מחויב לספק תמיכה מתאימה ליוון במהלך התוכנית הנוכחית ומעבר לכך, עד שהיא תשיג גישה לשווקים".

בנוסף, דיסלבלום אמר כי גוש האירו ישקול הקלות נוספות ליוון. "היורוגרופ הסכים בשנה שעברה לשקול צעדים נוספים במקרה הצורך, כגון הפחתה נוספת של שיעורי הריבית על ההלוואות היווניות, במקרה שיוון תעמוד בתנאים".