אוגוסט קר: חנויות האופנה וההנעלה רשמו ירידה של 2.8%

כך עולה מנתוני מערכת ריס ■ מנכ"ל אחת מרשתות האופנה: "המצב בקניונים קטסטרופלי. לא הרגשנו חג. חלק מהרשתות לא עבדו"

חודש אוגוסט לא היטיב עם רשתות האופנה וההנעלה. לפי נתוני ריס, באוגוסט נרשמה ירידה של 2.8% בפדיונות של 1,679 חנויות אופנה והנעלה זהות של הרשתות החברות במערכת ריס, המנטרת את נתוני החנויות.

הניתוח הפרטני לגבי החנויות מעלה תמונה מדאיגה עוד יותר. 65% מהחנויות (1,085) חתמו את אוגוסט עם ירידה בפדיונות, בזמן שרק 35% מהחנויות (594 חנויות) רשמו עלייה בפדיונות.

ב-66% (720 חנויות) מבין החנויות שבהן נרשמה ירידה בפדיונות, הירידה הייתה עד 10%. ב-242 חנויות נרשמה ירידה של 10%-20%. ירידה חדה במיוחד של 20%-30% נרשמה ב-123 חנויות אופנה והנעלה.

על פניו נראה כי אוגוסט משקף מגמה קיימת בשוק, ולפיה רשתות בינוניות וקטנות סובלות מהתגברות התחרות וסופגות ירידה חדה בפדיונות.

חג ראש השנה חל השנה בתחילת ספטמבר, ונתוני אוגוסט מעידים כי לפחות בתחילת תקופת המכירות לחג, הרשתות סבלו מפדיונות נמוכים.

לדברי מנכ"ל אחת מרשתות האופנה: "מאז החזרה לבית-הספר, המצב בקניונים ובחנויות קטסטרופלי. לא הרגשנו חג. חלק מהרשתות לא עבדו".

לדברי אילנה קאופמן, מנכ"לית קבוצת גולף שאינה מחוברת למערכת ריס, "המחירים יורדים, ובאופנה כבר הרבה שנים אין חג. אצלנו מכירות האופנה היו בדיוק בהתאם לציפיות. אם משהו עובד באופנה בחג זה הילדים, ולפני החג אופנת גברים. מכירות אופנת הנשים עולות בחג הסוכות.

"בגדול, אוגוסט היה חודש של סוף עונה רגיל, בלי תחושה של חג. 4 ימים לפני החג היה פיק קניות, והיה בסדר גמור. בגולף אנד קו, לעומת זאת, עשינו קפיצת מדרגה".