אדירה לא העבירה למודיעין 2.3 מיליון דולר

אדירה מתקשה לשלם על רקע עיכוב בהעברת הכסף מפרנסיס טומלינסון שצפוי לרכוש בה את השליטה

השנה אמנם התחלפה בשנה חדשה, אבל בעיות העבר ממשיכות ללוות את שותפות חיפושי הנפט מודיעין, שבשליטת אי.די.בי פתוח וצחי סולטן. בשנה שעברה התגלעה מחלוקת כספית בין מודיעין לשותפותיה ברישיון החיפושים הימי "גבריאלה" - חברת אדירה אנרגיה וקרן בראונסטון. בסופו של דבר, ולאחר דין ודברים ארוך, הגיעו הצדדים לפשרה בסוף חודש יוני, שבמסגרתה היו צריכים אדירה ובראונסטון להעביר לידי מודיעין ולחשבון הרישיון המשותף כמה מיליוני דולרים, בכמה פעימות.

בראונסטון אכן עמדה בתשלומים, אולם אדירה, אשר הייתה צריכה להעביר עד יום שישי האחרון 2.3 מיליון דולר, לא עשתה זאת. לפני חודשיים הודיעה אדירה כי פרנטיס טומלינסון, משקיע נפט שהחזיק בעבר ברישיונות "פלאג'יק" ובאחוזים מרישיונות "מירה" ו"שרה" שאותם מכר לגורמים שלישיים, יהפוך לבעל השליטה בחברה, בתמורה להשקעה של כ-5 מיליון דולר.

עסקה זו הייתה אמורה להיות מושלמת עד סוף חודש אוגוסט, אך היא עדיין לא בוצעה, וטומלינסון לא הזרים את הכסף לאדירה. בקופתה של אדירה היו נכון לסוף חודש יוני כ-2 מיליון דולר בלבד, וכפי הנראה, על רקע אי-הזרמת הכסף מטומלינסון, לא היה לה הסכום שאותו הייתה אמורה להעביר למודיעין.

כחלק מההסכם, אם אדירה לא תעביר את הכסף, יישללו ממנה זכויותיה ברישיון "גבריאלה" (15%), וזכויות נוספות הקשורות אליו, כגון תמלוג על. יחד עם זאת, לא ברור אם אכן תבחר מודיעין להפקיע את הזכויות של אדירה, והצדדים עדיין מנהלים מגעים באשר לכך.

כל זאת מתרחש כאשר תוקף רישיון "גבריאלה" פקע בתחילת החודש, וטרם התקבלה תשובת הממונה על ענייני הנפט לבקשת ההארכה שהגישה מודיעין לרישיון זה, כמו גם לרישיון "ים חדרה". ייתכן כי על רקע חוסר הוודאות באשר לעתיד הרישיון משהה טומלינסון את השקעתו.

שותפות מודיעין, המנוהלת על-ידי רון מאור, נסחרת לפי שווי של כ-75 מיליון שקל, ובקופתה יש נכון להיום כ-6-7 מיליון דולר. המשקיעים ממתינים לתוצאות מבחני ההפקה שנערכים כעת בקידוח "ים 3", אשר המתאר הגיאולוגי שלו דומה לרישיונות שבהם מחזיקה מודיעין.