כמעט סופי: מונדיאל 2022 יזוז לחודשי החורף

פיפ"א תצביע בעד המהלך בחודש הבא, וגם ארגון המועדונים האירופיים יסיר את ההתנגדות, במה שיסלול את הדרך לגביע עולמי ראשון בחורף

מה שריחף לא מעט בחודשים האחרונים כאופציה קיימת, יהפוך בקרוב לעובדה מוגמרת: המונדיאל בקטאר ב-2022 ייערך בחודשי החורף, ובכך יהפוך לטורניר הראשון ב-92 שנות היסטוריה של הגביע העולמי שמתקיים במהלך עונת הכדורגל הסדירה באירופה, ולא בזמן פגרת הקיץ שלה.

בפיפ"א חוששים כי לא ניתן יהיה לקיים את המונדיאל במהלך חודשי הקיץ, עקב תנאי החום הכבד השוררים בקטאר בתקופה זו (עד 50 מעלות צלזיוס), וזאת למרות ההבטחה הקטארית לטכנולוגיית מיזוג אוויר חדשנית באצטדיונים השונים.

בחודש הבאה יקיים הוועד הפועל של פיפ"א הצבעה בנושא, שצפויה לעבור בצורה חלקה עקב תמיכתו במהלך של נשיא הארגון העולמי, ספ בלאטר, שכבר הצהיר כי "אולי זו היתה מלכתחילה טעות להעניק לקטאר את אירוח המונדיאל".

אלא שפריצת הדרך המשמעותית ביותר הושגה לאחר שארגון המועדונים האירופיים, ה-ECA, הסיר את התנגדותו לקיומו של הטורניר בחודשי החורף - וזאת בתנאי שיהיה מדובר על צעד חד פעמי, ובעתיד יחזור המונדיאל לחודשים יוני-יולי. כך מפרסם היום (ג') עיתון "הטיימס". אומברטו גאנדיני, סגן יו"ר ה-ECA, כבר הודה כי מדובר בצעד "כמעט בלתי נמנע".

חלק מהליגות הגדולות באירופה אמנם עדיין מתנגדות להעברת קטאר 2022 לחודשי החורף, בראשן הפרמיירליג האנגלית, אך כעת הן יודעות שהמאבק שלהן אבוד. בליגות חוששים מפגיעה חמורה בעיקר בלו"ז שלהן, שיכולה להוביל לשינויים בהסכמי זכויות השידור.