משופט לשפוט

כאשר בקשת מזמינים אותך להיות שופט, הם מתכוונים בעצם לשפוט

"הכוכב הבא" - ניסוי כלים, יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

הנה עניין מוזר: מאז יום ראשון עולים על המסך קדימונים שמזמינים את הציבור להוריד את האפליקציה שתאפשר לכל אחד להפוך לשופט בתחרות הכישרונות שמחליפה את "כוכב נולד" - "הכוכב הבא".

אתר מאקו של קשת קורא לגולשים להוריד את האפליקציה ולהתנסות, ובטלוויזיה מנסים לגייס את הציבור בנוסח כמעט צבאי: "אנחנו צריכים אתכם", קורא גנרל אסי עזר.

למרות זאת, "ניסוי הכלים" הזה לא מופיע בלוחות המשדרים: לא במודפסים, לא באלה של הכבלים והלוויין בטלוויזיה ואף לא באתר מאקו עצמו: על-פי האתר שה"באנר" בראשו מזמין את הציבור להשתתף בניסוי, ישודר באותה שעה ממש הסרט התיעודי על האלבום הפרסי של ריטה (ראו להלן המלצת צפייה).

כמה זמן ייאלץ להקדיש לניסוי כל צופה שרוצה להשתתף בו? כמה זמן ייאלץ להמתין מי שרוצה לראות את הסרט התיעודי, אבל לא לסייע לקשת בניסוי? אין לדעת. מה שבטוח הוא שכאשר הם מזמינים אותך להיות שופט, הם מתכוונים בעצם לשפוט.

הסיכוי האיראני

"ריטה יהאן פורוז", יום ג', 21:00 ערוץ 2 קשת

אנחנו מכירים אותה רק בשמה הפרטי, שם הבמה שלה, ובעלי הזיכרון הטוב שבינינו עוד זוכרים איך הופיעה לראשונה בקדם אירוויזיון עם "שביל הבריחה", רגע אחד אחרי שהתפרסמה (ב-1986) עם השיר "אהובת הספן", שכתב בחור צעיר ומוכשר בתחילת שנות ה-20 לחייו - יאיר לפיד.

לא צריך להיות מעריץ גדול של ריטה כדי לחשוב שאתה מכיר אותה - הרי אמנותה, ולעיתים אף חייה הפרטיים, היו בקדמת הבמה במשך כמעט שלושה עשורים, וגם מי שלא משתגע על המניירות הכיר את פועלה, עד שהופיעה הילדה הקטנה מפרס, זו שעלתה ארצה בגיל 8 ואחרי שנים של ישראליות החליטה להתחבר לשורשים, למשפחתה, לילדותה ולשפת אימה - ולהקליט אלבום בפרסית.

מכאן החל תהליך מפתיע שבו התברר שלריטה יש לא מעט מעריצים מעבר למה שנתפס בעיניו כ"מסך הברזל" של האסלאם הקיצוני - באיראן. המסע אל עברה הפך למסע לקראת מה שאפשר רק לחלום שהוא עתידנו.

מי שקשה לו עם ריטה, עלול להתקשות גם עם הסרט הזה. תוכנו, בכל אופן, די מעניין.