מתקדמת לעבר הנפקה: אאוטבריין ממנה סמנכ"ל כספים

מינוי בעל תפקיד כזה הוא צעד מחייב שחברה עושה לקראת הנפקה, מה שמאשש עוד יותר את העובדה שאאוטבריין בדרך לוול סטריט ■ סמנכ"ל הכספים החדש ג'ף דייוויסון ליווה את החברה הקודמת שלו גם כן להנפקה

חברת אאוטבריין, שפיתחה מנוע המלצות על תוכן, הודיעה היום (ג') על מינויו של ג'ף דייוויסון לסמנכ"ל הכספים החדש של החברה. על פניו מדובר בהודעת מינוי שגרתית, אך מינוי בעל תפקיד כזה לחברה בסדר גודל של אאוטבריין הוא בבחינת איתות משמעותי לקראת הנפקה - כפי שפורסם אתמול ב"גלובס".

אאוטבריין אמנם נמנעה מלהגיב באופן רשמי לפרסומים אתמול על כוונתה לצאת להנפקה אך כאמור הודעת המינוי מחזקת את ההערכות.

יתרה מזאת, דייוויסון כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל הכספים של חברת RightNow Technologies, ספקית עולמית של תוכנת חווית לקוח שנרכשה על-ידי אורקל ושם למעשה מילא תפקיד מרכזי בהפיכתה מחברה פרטית לציבורית, כולל מכירתה לאורקל ב-1.8 מיליארד דולר.

לפני RightNow, דייוויסון היה החשב של חברת Powerhouse Technologies, חברה טכנולוגית רב לאומית, ציבורית, עם יותר מ-200 מיליון דולר בהכנסות וכ-1,800 עובדים. לפני כן, מילא דייוויסון תפקידי ביקורת וחשבות ב- PacifiCorp ו- KPMG. באאוטבריין ציינו כי כסמנכ"ל הכספים ינהל דייוויסון את הפעילות הפיננסית של אאוטבריין ויסייע בניהול הצמיחה העולמית המואצת של החברה.

מנכ"ל החברה, ירון גלאי, ציין כי "דייוויסון מצטרף לחברה בשלב מכריע בצמיחה שלנו, והניסיון המקיף שלו בחברות ציבוריות ופרטיות הופך אותו לבחירה אידיאלית להמשך ביסוס המוניטין של אאוטבריין כמובילה בתחום שיווק התוכן".

"ברור כי ירון והצוות שלו מחויבים לבניית עסק בר קיימא לטווח ארוך, וזה מה שבאמת משך אותי לתפקיד הזה", אמר דייוויסון. "אני מצפה לעזור לחברה לממש את מלוא הפוטנציאל שלה ולעשותה לאחד מסיפורי ההצלחה הטכנולוגים הגדולים".

אאוטבריין, שנבחרה לחברה המבטיחה של "גלובס" לשנת 2011, מתכננת להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 700-800 מיליון דולר, כשבכוונתה לגייס 100-200 מיליון דולר. על-פי נתוני IVC, אאוטבריין רשמה הכנסות של 45 מיליון דולר ב-2011 ו-80 מיליון דולר ב-2012, כשהשנה היא צפויה לרשום כ-130 מיליון דולר הכנסות. עלייה זו נובעת, בין היתר, משורה של רכישות שביצעה החברה אשר אמורות להעניק לה ערך מוסף בתחום.

כך, החברה רכשה ב-2011 את חברת Surphace, ב-2012 את Scribit, שמספקת פתרון לניהול ואחסון תכנים דיגיטליים, ובמארס השנה את Visual Revenue, שמסייעת לעורכי תוכן למטב תכנים ומיקומים באתר.

אאוטבריין, שהוקמה ב-2006 על-ידי ירון גלאי ואורי להב, גייסה עד היום 65 מיליון דולר מהקרנות כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס ונצ'רס, Lightspeed, רודיום, בית ההשקעות סיגמא (של פרופ' דן גלאי, אביו של ירון גלאי) והאנג'ל זוהר גילון.

אאוטבריין בנתה מנוע המלצות תוכן מבוסס אלגוריתמיקה מתקדמת שמופיע בתחתית ידיעות וכתבות באתרי תוכן שונים בישראל ובעולם. המנוע מופיע בצורת מספר המלצות על כתבות שונות בתוך האתר ומחוצה לו. המנוע ממליץ על כתבות בהתאם לניתוח טעמו של הגולש ולמעשה יכול להשאיר אותו יותר זמן באתר או להפנות אותו לאתר חיצוני.

במקרה של הפנייה לאתר חיצוני, בעל האתר המקורי מתחלק בהכנסות עם אאוטבריין על ההפניה לאתר אחר. אאוטבריין עובדת עם אתרים מובילים בעולם כמו רויטרס, ניו יורק פוסט. בישראל היא עובדת עם אתרי תוכן מובילים כמו וואלה, ynet, גלובס והארץ. יתרה מזאת, היא עובדת גם מול מותגים מסחריים שמבקשים לשווק תוכן שלהם ובכך להניע טראפיק לתוך האתר. ברשימה זו ניתן למצוא את ג'נרל אלקטריק העולמית ואת מי עדן המקומית.