פלאפון: ניסוי בדור הרביעי בסלולר בת"א ובגבעתיים

חברות הסלולר מעריכות כי משרד התקשורת לא יוכל לעכב יותר מדי הקצאת תדרים לדור הרביעי, שיסייעו להן לעמוד בביקושים לרוחב פס הולך וגובר

חברת פלאפון יוצאת בניסוי בדור הרביעי בסלולר באזור תל-אביב ובגבעתיים. מדובר בניסוי שבו החברה תבחן פתרונות של 3 ספקים: אריקסון, נוקיה-סימנס ואלקטל-לוסנט. ליבת הרשת תהיה של אריקסון, ופלאפון תנסה את פתרונות הרדיו של 3 החברות. הניסוי הוא חלק מהיערכות החברה לדור הרביעי ולמכרז לבחירת ספק.

גם החברות פרטנר וסלקום נמצאות בשלבים שונים של היערכות לדור הרביעי. סלקום קרובה לפרסם בקשה לקבלת הצעות מהספקים ופרטנר ככל הנראה כבר סגורה עם אריקסון לגבי הקמת רשת הדור הרביעי שלה.

החברות הסלולריות מעריכות כי משרד התקשורת לא יוכל לעכב יותר מדי הקצאת תדרים לדור הרביעי משום שהן נמצאות בנתיב בטוח בדרך למיצוי התדרים שברשותן, שזה נושא שמשרד התקשורת מבין היטב. החברות משוועות לתדרים נוספים כדי לעמוד בביקושים מצד המשתמשים לרוחב פס הולך וגובר.

בנוסף, פלאפון למשל מארחת על הרשת שלה את הוט מובייל שלה יש מעל לחצי מיליון מנויים ולכן היא חייבת להרחיב ולהגדיל את הקיבולת ברשת שלה. סלקום מארחת את גולן טלקום וגם היא נדרשת לתדרים הנוספים כדי להתמודד עם אותה בעיה.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, הזהיר באחרונה בראיון ל"גלובס", כי החברות הסלולריות יתקשו לעמוד בביקושים אם לא יקבלו במהרה תדרים לדור הרביעי וקרא למשרד התקשורת להזדרז ולהוציא את המכרז לטובת המפעילים, הציבור והמשק כאחד.