הסכם משמעותי ראשון לבריינסוויי - דווקא ביפן

על-פי ההסכם ניתנה למפיץ זכות בלעדית להפצה ביפן של מערכת Deep TMS של החברה לטיפול בדיכאון מז'ורי למשך תקופה של 10 שנים

חברת בריינסווי, שפיתחה קסדה לגרוי מגנטי לטיפול במחלות נפש ומוח, הודיעה היום כי חתמה על הסכם הפצה ביפן עם התחייבות לדמי הפצה בהיקף של 6.8 מיליון שקל ועוד התחייבות לסכום מינימום מסויים בכל שנה, במשך 10 שנות קימו של ההסכם.

בעקבות ההודעה עלתה מניית בריינסויי 4% למחיר המגלם לחברה לפי שווי של 681 מיליון שקל.

דמי קדימה עבור הזכות להפיץ מוצר הם בדרך כלל רכיב נדיר בהסכמים עם מפיצים בתחום המכשור הרפואי בגודלה של בריינסווי. החברה אינה זקוקה מיידית לסכום, אולם דמי הקדימה מעידים על רצינות המפיץ.

המוצר עדיין אינו מאושר לשיווק ביפן, וכעת יחל השותף במאמצים לאשרו, תחילה לטיפול בדיכאון. האחריות לאישור השיווק למוצר והעלויות הכרוכות בכך, יושתו על המפיץ.

דמי הקדימה לבריינסויי ישולמו בשני חלקים - האחד מיידית עם קבלת זכות השיווק והשני עם קבלת אישור השיווק למוצר ביפן.

המפיץ הינו Century Medical Inc. חברה מקבוצת קונצרן ITOCHU, תאגיד ענק של מאות מיליארדים.

לדברי מנכ"ל ברינסווי עוזי סופר: "התהליך ביןן הוא ארוך במיוחד - נדרשה כשנה לסיים את המו"מ, אולם כעת הוא הגיע לידי חתימה, וכיוון שהמפיץ שלנו מאוד חזק במדינה זו, אני מעריך שלא יהיה לנו קושי יוצא דופן לחדור לשוק".

יפן היאא שוק המכשור הרפואי השני בגודלו בעולם. שוק הטיפול המחלות נפש ביפן היה מסורתית קטן יחסית לגודלו של כלל שוק הציוד הרפואי, משום שמדובר באוכלוסיה סגורה שאינה ממהרת לשתף לגבי מחלות מן הסוג הזה, אולם בשנים האחרונות חל שינוי והשוק החל לצמוח משמעותית.

ההסכם הנוכחי כולל רק את השימוש במוצר לטיפול בדיכאון. למפיץ ניתנה זכות הצעה ראשונה להפצה ביפן של מערכת החברה לכל התוויה נוספת. תקופת ההסכם תוארך ב-5 שנים נוספות במידה והמפיץ יהיה מעוניין בכך ויעמוד בכמויות המינימום להן התחייב בתקופת ההסכם.