כבר לא מדליסט אולימפי: ארמסטרונג החזיר את הארד מסידני 2000

שמונה חודשים לקח לארמסטרונג להיפרד מהמדליה ועד שצייץ אתמול בטוויטר: המדליה בדרך לשווייץ; עד היום הוחזרו 63 מדליות אולימפיות

אחרי שנושל מ-7 הזכיות שלו בטור דה פראנס בעקבות פרשיות הסמים בהן היה מעורב, לאנס ארמסטרונג החזיר גם את המדליה האולימפית שבה זכה במשחקי סידני 2000. מדובר במדליית ארד שהונקה לרוכב האמריקאי במקצה נגד השעון.

ארמסטרונג, שהתבקש כבר בחודש ינואר על-ידי הוועד האולימפי להחזיר את המדליה, העדיף להמתין עוד מספר חודשים, לפני שצייץ בחשבון הטוויטר שלו אתמול (ה'): "מדליית הארד מ-2000 הוחזרה לוועד האולימפי האמריקאי, ותגיע בהקדם האפשרי לוועד האולימפי הבינאלאומי בשווייץ". הוועד האולימפי אישר בהודעה משלו כי המדליה אכן הוחזרה.

עד היום הוחזרו 63 מדליות אולימפיות שבהן זכו ספורטאים במהלך השנים (כולל במשחקי חורף), הרוב המוחלט בגלל תפיסות על שימוש בחומרים אסורים. מתוך זה 29 מדליות של אלופים אולימפיים (מדליות זהב).

הכמות הגדולה ביותר של מדליות שהוחזרו היא ממשחקי אתונה 2004 - 15 מדליות בסך הכל. ארצות הברית ורוסיה הן המדינות שמהן הופשטו הכי הרבה מדליות - 10 כל אחת. האתלטיקה הקלה היא הענף שבו הוחזרו הכי הרבה מדליות אולימפיות - 20 בסך הכל, אחריה הרמת משקולות (14 מדליות), וקרוס קאנטרי סקי (8 מדליות). האתלטית האמריקאית מריון ג'ונס איבדה 5 מדליות אולימפיות, הכי הרבה לספורטאי אחד, כולן ממשחקי סידני 2000.