מגה תמכור סניפים לסופר דוש, מחסני להב ויינות ביתן

במסגרת זו תמכור הרשת את סניפי מגה בול באשקלון, בקיבוץ רגבה ובבת-ים ■ צפויה לקבל תמורת 3 הסניפים כ-20-25 מיליון שקל

רשת מגה ממשיכה לצמצם את פעילות תת-רשת הדיסקאונט מגה בול: ל"גלובס" נודע כי מגה מנהלת משא-ומתן למכירת 3 סניפים של פורמט הדיסקאונט, ולפי הערכות בשוק, מגה צפויה לקבל תמורת 3 הסניפים כ-20-25 מיליון שקל.

הרשת מנהלת משא-ומתן למכירת סניף מגה בול בקיבוץ רגבה לרשת מחסני להב שבבעלות קואופרטיב דן. מזה כמה שנים הסניף סובל מביצועים ירודים, ולפי הערכות הוא מסב לרשת הפסדים. סניף מגה בול לא הצליח להתמודד מול התחרות שיש לו לא הרחק משם, בעיר נהריה, שבה פועלים האחד מול השני שוק פייסל ושופרסל דיל. לא רחוק מהם פועל גם סניף של יינות ביתן, שנוסף לרשת כתוצאה מרכישת רשת מחסני כמעט חינם.

כשנתיים בלבד אחרי הפתיחה, מגה מנהלת גם משא-ומתן למכירת סניף מגה בול השני שהיא פתחה בעיר בת-ים לרשת סופר דוש. רשת סופר דוש פעילה רק בתוך העיר בת-ים, אך היא השחקן החזק בעיר, וחלק מהספקים אף מכנים את בעל הרשת, עזרא דוש, "מלך העיר בת-ים", בשל חוזקה של הרשת אך גם בשל הקשר הבלתי אמצעי שלו עם התושבים. מגה בול לא הצליחה להתמודד בתחרות מול סופר דוש, ומצבה החמיר כאשר שופרסל דיל פתחה לפני כשנה סניף בסמוך אליה, פתיחה שלדברי גורמים בענף הביאה למכת מוות לסניף מגה בול.

בנוסף, הרשת מנהלת משא-ומתן למכירת הסניף באזור התעשייה אשקלון לידי רשת יינות ביתן. גם בעיר אשקלון מגה בול לא הצליחה להתמודד עם התחרות, והסניף הסב לה הפסדים.

המשא-ומתן למכירת הסניפים עולה אמנם בקנה אחד עם הצהרת הרשת שלפיה בכוונתה לצאת מסניפים מפסידים, אך הוא ממחיש שוב את חולשתה הקשה של מגה בזירת הדיסקאונט. בזמן ששופרסל פועלת זה מכבר עם אסטרטגיה ברורה בשוק הדיסקאונט ובשורה התחתונה משמרת את מעמדה, במגה האסטרטגיה עדיין לא ברורה, והתוכנית האסטרטגית של הרשת עוד לא יצאה אל הפועל.

המשא-ומתן למכירת הסניפים טעון את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

ממגה נמסר בתגובה: "מגה מובילה בימים אלה מהלכים אסטרטגיים מקיפיםף שמטרתם לשפר בין היתר את היעילות והרווחיות התפעולית. במסגרת זו אנו נמצאים בשלב של צמצום שטחי המסחר, שכולל גם יציאה ממספר מצומצם של סניפים. הרשת איננה מנהלת משא-ומתן מעל דפי העיתון".