עו"ד אורית נוקד מצטרפת למשרד בלטר-גוט-אלוני

שרת החקלאות לשעבר תשמש ראש מחלקת התיישבות חקלאית ותעשייה קיבוצית

מראשות משרד החקלאות לראשות מחלקה במשרד עורכי הדין בלטר-גוט-אלוני: עו"ד אורית נוקד (60), שרת החקלאות בממשלה הקודמת, מצטרפת למשרד בלטר-גוט-אלוני כראש מחלקת התיישבות חקלאית ותעשייה קיבוצית.

נוקד כיהנה בעבר גם כסגנית שר התמ"ת, כיועצת המשפטית של התנועה הקיבוצית המאוחדת, כחברת דירקטוריון קק"ל וכן כחברת מועצת מינהל מקרקעי ישראל.

נוקד, חברת קיבוץ שפיים, תרכז במשרד את כלל תחומי עיסוקו בתחומי ההתיישבות החקלאית והתעשייה הקיבוצית, תחומים שבהם המשרד מוביל כבר שנים רבות.

נוקד התמודדה בשנת 1999 - מטעם מגזר הקיבוצים - בבחירות הפנימיות של מפלגת העבודה, ונבחרה לרשימת התנועה לכנסת. היא הושבעה לכנסת ה-15 באוגוסט 2002, בעקבות התפטרותו של שלמה בן-עמי.

בינואר 2011 פרשה נוקד ממפלגת העבודה יחד עם 4 חברי כנסת נוספים, בראשותו של אהוד ברק, הקימה איתם את סיעת "העצמאות" ומונתה לשרת החקלאות.

הסיעה לא התמודדה בבחירות האחרונות, בינואר 2013, ונוקד נפלטה מהעולם הפוליטי. מאז פרישתה מפעילות ציבורית פנו אל נוקד מספר משרדי עורכי דין בולטים וביקשו כי תצטרף לשורותיהם. נוקד בחרה עתה להצטרף לבלטר-גוט-אלוני, לאור היכרותה המוקדמת עם המשרד, לרבות יכולותיו ותחומי ההתמחות המגוונים שלו.

נוקד אמרה היום (א') ל"גלובס": "אני מודה לראשי המשרד על האמון שנתנו בי, ואני מאמינה כי יחד נוכל להמשיך ולפתח את יכולות המשרד".

לדבריה, ההרגשה לעזוב את העולם הפוליטי ולחזור אל העבודה כעורכת דין היא מאוד טובה. "הבחירה שלי לחזור למגזר הפרטי נובעת מרצוני לתרום מאישיותי ומהידע המשפטי שלי. במסגרת המשרד אמשיך לעסוק בנושאים נוספים שיכולים להיות עם היבט ציבורי כזה או אחר לטובת הפרט".

- במבט לאחור, את לא מצטערת שעזבת את מפלגת העבודה לסיעת עצמאות, דבר שהוביל לסיום הקריירה הפוליטית שלך וחזרה לעריכת דין?

"הלכתי ממפלגת העבודה מתוך אמונה שאם רוצים להשפיע צריך להמשיך ולהישאר בקואליציה ובממשלה. מאוד האמנתי שאהוד ברק בתחום הביטחוני ובנימין נתניהו בתחום הכלכלי יביאו כל אחד בתחומו לתוצאה שתהיה טובה למדינת ישראל, ואני חושבת גם היום שההשפעה שלנו הייתה רבה יותר מאשר אילו היינו נמצאים מחוץ לממשלה. בסופו של דבר, למרות כל מה שאומרים וכותבים, אני סבורה כי הממשלה שהייתה לי הזכות לכהן בה הייתה ממשלה טובה".

לדברי נוקד, השנים הארוכות שבהן עסקה בפעילות פוליטית לא שינו אותה. "נכנסתי לכנסת ולממשלה אורית, ויצאתי אותה אורית. לכן, כל אותם דברים שעשיתי קודם, אני מקווה לעשות גם בעתיד. הפעילות שלי בכנסת הייתה למען הכלל והחברה, ודאגתי גם לנושא ההתיישבות, ואני מתכוונת גם להתנדב תוך כדי העבודה במשרד וגם לאחריה".

עו"ד משה בלטר, השותף-המייסד של בלטר-גוט-אלוני, בירך אף הוא על הצטרפותה של נוקד למשרד ומסר כי "ניסיונה, יכולותיה וכישוריה של אורית נוקד יעמדו לרשות לקוחות המשרד ויהוו מכפיל כוח בתחום שבו אנחנו נחשבים למובילים כבר שנים רבות".