מחירי הדירות עלו ב-0.6% ביולי; נסקו כ-83% תוך 6 שנים

קצב עליית מחירי הדירות עומד על 9.3% בשנה האחרונה ■ מתחילת גל העליות הגדול במאי 2007 נרשמו רק 11 חודשים של ירידות במחירי הדירות מתוך 74 חודשים - כאשר ברוב המקרים הירידות היו מינוריות

מחירי הדירות לא מפסיקים לעלות: מדד מחירי הדירות של הלמ"ס, בו משתמש בנק ישראל בקביעת המדיניות המקרו-יציבותית (הגבלות המשכנתאות בהקשר לשוק הדיור) עלה ב-0.6% בחודש יולי לרמה של 323.8 נקודות - שיא היסטורי. כך עולה מנתונים שפורסמו הערב (א').

עליית מחירי הדירות ביולי מגיעה בהמשך לעלייה של 0.7% ביוני. מתחילת השנה עלו המחירים ב-11.6% וב-12 החודשים שהסתיימו ביולי נרשם זינוק של 9.3% במחירים (בדומה לשיעור העלייה בשנה שהסתיימה ביוני).

מחירי הדירות השלימו ביולי נסיקה של 82.6% מתחילתו של גל עליות המחירים הגדול שהחל במאי 2007. מתחילת גל העליות הגדול נרשמו רק 11 חודשים בהם ירדו מחירי הדירות (מתוך 74 חודשים בסך הכל), כאשר ברוב המקרים מדובר בירידות מינוריות ורק פעם אחת נרשמה ירידה של מעל 1% (אוקטובר 2007, ירידה של 1.2%).

מחקר חדש שפרסם היום בנק ישראל מזהיר מהשלכות בועת הנדל"ן עקב התנפחות שוק המשכנתאות. במחקר ציינו כלכלני הבנק כי שיעור המשכנתאות המסוכנות (בהן ההחזר החודשי עומד על יותר מ-40% מההכנסה הפנויה של משק הבית) נמצא בשיא וכי הישראלים משלמים יותר על המשכנתא מדי חודש מאשר האמריקאים או האירופים. כמו כן הזהירו הכלכלנים כי בתרחישים של העלאת הריבית או מיתון במשק - ייתכן משבר משכנתאות כפי שקרה במדינות אחרות בחו"ל.