היורה מוושינגטון: ארון אלקסיס - רצח 12 אנשים בבסיס הצי

(עדכון) - 12 הרוגים בהתקפה על בסיס הצי בוושינגטון; חמוש אחד נהרג, וחמוש נוסף נמלט ■ עדיין לא ידוע מה היו המניעים למתקפה הרצחנית

לפחות 12 בני אדם נהרגו, וכ-8 אנשים נפצעו, בהתקפת ירי מתואמת בבסיס של הצי האמריקאי בוושינגטון הבירה.

על-פי דיווחים עדכניים, 3 חמושים ביצעו את ההתקפה. אחד מהם הוא ארון אלקסיס, תושב טקסס. חמוש אחר נהרג, ואחרי חמוש נוסף נערכים חיפושים קדחתניים בדרום-מערב וושינגטון. בפנטגון ובמוסדות ממשלתיים אחרים בבירה ולידה ננקטו אמצעי ביטחון חדשים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר הערב (ב') כי מה שאירע בבסיס הצי הוא "טרגדיה... עוד אירוע הרג המוני".

תחילה היו הערכות כי הרקע למעשה הוא אישי, אולי פעולת נקם של עובד שנוטר טינה לממונים עליו. אך בעקבות הידיעות שמדובר ב-3 חמושים, מתחזקת ההערכה כי מדובר בפעולת טרור, אם כי אין לכך שום ראיה בשלב זה.

השניים החשודים בביצוע הירי ושאחריהם מתנהל מצוד מתוארים כגבר לבן וגבר שחור, שניהם במדים ושניהם מצוידים בכמה כלי נשק. לפני זמן מה פורסם כאמור שמו של אחד החשודים - ארון אלקסיס, תושב טקסס בן 34.

המידע על המצוד אחרי שני חמושים נמסר על-ידי מפקדת משטרת וושינגטון, קייטי לניר, אך כמה דוברים הזהירו כי מדובר במידע ראשוני ונזיל, וכי צריך להתייחס לדברים בספקנות. בכל אופן, אם יותר מאדם אחד השתתף בהתקפה, המשמעות היא שמדובר במצע מתואם, שאינו נובע כנראה ממרירות אישית כלפי מעסיק.

כזכור, בחודש לשעבר נדון למוות פסיכיאטר צבאי, נידאל חסן, ג'יהאדיסט, שירה למוות ב-13 אנשים ופצע כ-30 אחרים בבסיס פורט-הוד שבטקסס בנובמבר 2009. הוא הודה כי היה זה מעשה נקם על הרג מוסלמים בידי אמריקאים.

בסיס הצי בוושינגטון, על גדת נהר, משמש כמטה ומרכז מחקר, ומועסקים בו כ-3,000 אנשים, אנשי צבא ואזרחים, בכמה בנייני משרדים ענקיים.

בעקבות אירוע הירי הגבלות הוטלו על הטיסות מנמל התעופה רייגן, בווירג'יניה, לא הרחק מדאון-טאון וושינגטון. כל בתי-הספר באזור נסגרו, אין יוצא ואין בא.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מקבל תדרוכים שוטפים על המצב. לא ברור אם יידחה נאומו המתוכנן לציון 5 שנים לפרוץ המשבר הפיננסי.

המצב בבסיס בוושינגטון הוגדר במבזקי חדשות כגובל בכאוס. מסוקים חגים מעל הבסיס, ועשורת רכבי הצלה הגיעו לאזור. היות שמדובר בבסיס צבאי, יש סבירות רבה שהיורה היה איש צבא או עובד אזרחי של הצי.