ג'וזף גרינקורן: טוויטר היא "כסף על הרצפה"

גרינקורן: השווי של טוויטר זינק לאחר הציוץ על ההנפקה ב15% עד 20% ל-12 מיליארד דולר; לאחר ההנפקה החברה תהיה שווה 35 מיליארד דולר

"טוויטר תונפק בתחילת השנה הבאה בשווי של 30 מיליארד דולר - שווי שצפוי לזנק בימי ההנפקה הראשונים לכ-35 מיליארד דולר לפחות", כך מעריך ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות.

לדברי גרינקורן, הציוץ על ההנפקה המתקרבת ההזניק את שווי החברה ב-15% עד 20% להערכת שווי של כ-12 מיליארד דולר לעומת הערכת השווי האחרונה שקיבלה החברה שנאמדת בכ-10.5 מיליארד דולר. לטענת גרינקורן, משקיעים פרטיים שירכשו בזמן הקרוב מניות של טוויטר יזכו לתשואה פנומנאלית על ההשקעה שלהם.

גרינקורן אומר כי "המצב של טוויטר לפני ההנפקה טוב בהרבה מהמצב של פייסבוק. טוויטר נמנעת בכוונה מהיצף של מניות אצל משקיעים פרטיים וצפויה לבצע הנפקה של פחות מניות מפייסבוק על מנת ולהימנע מהטעות של צוקרברג והנהלתו שתמחרו את פייסבוק במחיר גבוה מידי והנפיקו מספר מניות גבוה מהרצוי על מנת לשמור על עלייה מתמדת בשווי החברה.

"אם משווים את השלב שבו נמצאת טוויטר לשלב שבו הייתה פייסבוק כשנה לפני הנפקה, ניתן לראות כי פייסבוק רשמה עלייה שנתית של כ-20% ברווחיות בעוד טוויטר רושמת זינוק כפול מזה של כ-40%.

"טוויטר כבר היום ערוכה לתחרות של מחר בעולם המדיה החברתית והוא החיבור לעולם המובייל. כבר היום, טוויטר עקפה את גוגל ואת פייסבוק במספר המודעות במובייל שהיא מפרסמת. החברה ביצעה לאחרונה רכישה מהותית של חברת Mopub בעלות של 350 מיליון דולר. הרכישה של Mopub תאפשר לטוויטר למכור יותר פרסומות בתחום המובייל עם זירה שבה מפרסמים יכולים להציע הצעות מחיר בשיטת מכרז תחת המטריה של טוויטר. אני מעריך כי עד ההנקפה נראה את טוויטר מבצעת עוד רכישה אחת או שתיים של חברות שיקדמו את אסטרטגיית החברה להתרחבות בתחום המובייל או הפרסום. דוגמה נוספת לחדירה המוצלחת של טוויטר לעולם הפרסום ברשת הוא העסקה שלה עם חברת ויאקום להטמעת פרסומות שיהיו ציוצי וידאו בטוויטר באורך קצר".