מרבית בורסות אירופה ננעלו בעליות; מניית נוקייה זינקה 4%

ירידות שערים בוול סטריט לקראת הצהרת הריבית ■ מניית אינדיטקס, שבבעלותה רשת "זארה" רשמה עליות בכ-1.5% לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון האחרון ■ קרדיט סוויס העלה את ההמלצה על נוקיה

המסחר במרבית בורסות אירופה נחתם היום (ד') בעליות שערים, על רקע ירידות קלות בוול סטריט ולקראת הודעת "ועדת השוק הפתוח" של הפד היום בנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית המקלה וצמצום רכישות האג"ח.

האירוע המרכזי אליו נושאים המשקיעים את עיניהם כעת הוא פגישת הריבית של הפד, שתסתיים היום. לפי הערכות בשווקים חברי הבנק המרכזי יגיעו להחלטה על צמצום התוכניות להקלה כמותית, במסגרתן הפד רוכש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. "אם לא יוחלט על צעד כלשהו זה יפגע באמון של הפד", אומר אריק גרין, מנהל בחברת TD Securities. גרין הוסיף ואמר כי אם יוחלט שלא להאט את רכישות האג"ח, זה יבלבל את השווקים.

מניית אינדיטקס, שבבעלותה רשת "זארה" רשמה עליות לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון האחרון.

מניית נוקיה טיפסה בכ-4% לאחר שאנליסטים בקרדיט סוויס העלו את ההמלצה על המניה.

יום המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כשהבורסה של טוקיו בולטת עם עלייה של 1.35% במדד הניקיי.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') כאמור בעליות קלות, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן ובציפייה דרוכה לקראת תוצאות פגישת המדיניות המוניטארית שהחלה אתמול ותסתיים היום.

בתוך כך, הנשיא אובמה תקף בחריפות את הרפובליקאים, שמאיימים לסגור את הברז התקציבי לממשל הפדרלי, כלומר להשבית את פעולות הממשלה, אם לא תתקבל דרישתם לבטל כליל את הרפורמות במערכת הבריאות הידועות בכינוי "אובמהקר".

מניית Kawasaki Heavy Industries זינקה בטוקיו על רקע דיווחים כי החברה זכתה בחוזה לאספקת 676 קרונות לחברת רכבות בניו-יורק.

מניית שארפ רשמה עלייה חדה על רקע דיווח כי הרווח התפעולי של החברה בחציון שמסתיים בספטמבר יהיה יותר מכפול לעומת ההערכות הקודמות.