וריפון שוקלת להיכנס לסליקת כרטיסי אשראי בישראל

זאת על רקע החלטת הממונה על ההגבלים להסיר חלק מחסמי הכניסה לפעילות בתחום

חברת וריפון שוקלת להיכנס לפעילות בתחום סליקת כרטיסי אשראי בישראל, כך נודע ל"גלובס". בחברה, שאת פעילותה בישראל מנהל לייזי ינאי, החליטו לבחון ברצינות את האפשרות להיכנס לפעילות סליקה בישראל על רקע החלטת הממונה על ההגבלים דיוויד גילה מלפני חודש, להסיר חלק ממחסומי הכניסה לפעילות בתחום.

אם אכן וריפון תיכנס לפעילות בתחום, תהיה זו הפעם הראשונה בה חברה שאינה חברת כרטיסי אשראי נכנסת לפעילות סליקה משמעותית בשוק הישראלי.

מוריפון נמסר: "וריפון מברכת על החלטת הממונה. לא נוכל להגיב על צעדים עתידיים בטרם שנקבל את מלוא החומר והפרטים הנלווים ונלמד אותם".

שוק סליקת כרטיסי האשראי נשלט כיום ע"י 3 חברות כרטיסי האשראי ישראכרט, לאומי קארד וכאל. הסולק גובה ממנפיק כרטיס האשראי את הכסף ומעביר אותו לבית העסק, ובדרך גוזר עמלה, העומדת בממוצע על 1-2.5%. בתי העסק הקטנים משלמים לרוב את העמלות הגבוהות יותר.

ענף כרטיסי האשראי נמצא בצמיחה. היקף השימוש בכרטיסי אשראי עמד ב-2012 על כ-215 מיליארד שקל, והשנה צפוי לצמוח בכ-7%. כלומר היקף ההכנסה השנתית מהסליקה מגיע למעל ל-2 מיליארד שקל בשנה.

עם זאת, לא נכנסו שחקנים חדשים לא בתחום הנפקת כרטיסי האשראי ולא בתחום הסליקה.

גילה הודיע היום לחברת שב"א, שבבעלות הבנקים, כי עליה לעבור שינוי דרמטי, על מנת לאפשר לשחקנים חדשים להתחבר אל מערכותיה בקלות ובמחיר זול, וזאת בתוך כשנתיים.

שב"א, הנמצאת בבעלות ארבעת הבנקים המרכזיים, מחזיקה את מערכת המחשוב היחידה שדרכה מתבצעות העסקאות בכרטיסי אשראי. ללא עבודה מול שב"א, לא ניתן לפעול בענף. גילה דורש משב"א לאפשר לחברות חדשות להתחבר אליה בעלות של עד 400 אלף שקל, לעומת עלות המגיעה היום לעשרות מיליוני שקלים. בנוסף, על שב"א יהיה לתמוך בסטנדרטים טכנולוגיים בינלאומיים, שיקלו כניסת שחקנים חדשים. עם זאת, נקבע כי על שבא לעמוד בסטנדרטים בתוך שנתיים, כך שגם אם וריפון תיכנס לפעילות בתחום, הדבר ייקח לפחות שנתיים.

וריפון היא חברה עולמית הפעילה בתחום מערכות התשלומים האלקטרוניות המאובטחות. לוריפון 5,000 עובדים ברחבי העולם, ומתוכם 400 מועסקים בוריפון ישראל.