אלביט הדמיה הסכימה עם מחזיקי האג"ח; המכשול העיקרי - הפועלים

הבנק צפוי לדרוש פיצוי כנגד אי מימוש הבטוחות שבידיו *במסגרת ההסדר יימחק חוב של 1.8 מיליארד שקל ומחזיקי האג"ח יקבלו 95% מההון

ערב החג דיווחה חברת אלביט הדמיה, עדיין בשליטת מוטי זיסר, כי הגיעה למתווה הסדר חוב מוסכם עם רוב נושיה הבלתי מובטחים. בכך הסירה החברה את המכשול העיקרי בדרך להסדר - התנגדותם של המוסדיים כלל ביטוח, מיטב דש ואנליסט. הצעת אלביט זוכה לתמיכה מתמשכת מצד הקרנות הזרות יורק ו-DK פרטנרס, שאוחזות בכ-35% מחוב האג"ח.

הסדר החוב באלביט הדמיה הוא אחד ההסדרים הגדולים שיידע השוק המקומי, ומחזיקי האג"ח - שיהפכו לבעלי השליטה בחברה - צפויים לספוג בו תספורת של למעלה מ-50% על חוב מתואם של כ-2.5 מיליארד שקל. בנוסף, חייבת החברה כ-200 מיליון שקל לבנק הפועלים, שבשבועות האחרונים הצליח לפרוע 50 מיליון שקל מהחוב באמצעות פיקדון שהיה ברשותו (למוטי זיסר עצמו יש חוב פרטי של מיליארד שקל לבנק הפועלים, שגם בו אינו עומד).

נזכיר כי לפני כחודש וחצי שלחה נשיאת ביהמ"ש המחוזי, השופטת ורדה אלשיך, את הצדדים להידברות נוספות, ונמנעה מלהכריע בסוגיית ספירת הקולות בהצעה הקודמת, שעוררה מחלוקת בין הצדדים. עיקר השינויים במתווה שהוסכם כעת כולל גידול בהיקף החוב שיונפק לטובת נושי האג"ח ביום שלאחר ההסדר, אשר יעמוד על 666 מיליון שקל (לעומת 570 מיליון שקל בהצעה הקודמת). בהתאם, יונפקו שתי סדרות חדשות (ח' וט'). הראשונה בסך של 448 מיליון שקל והשנייה בסך של 218 מיליון שקל. שתי הסדרות יוצמדו למדד המחירים לצרכן ויישאו ריבית שנתית של 6%, המח"מ יקוצר ויעמוד על 4.5 ו-6 שנים בהתאמה.

בנוסף, תעמיד החברה שעבודים קבועים לטובת הסדרות החדשות, ובהם כל מניותיה של חברת אלסינט, שבאמצעותה מחזיקה אלביט את זכויותיה במלונות בחו"ל; ומניותיה באלביט אולטרסאונד, שבאמצעותה מחזיקה החברה את זכויותיה בחברה הבת פלאזה סנטרס.

בסך הכול יימחק במסגרת ההסדר חוב של 1.8 מיליארד שקל, אשר יומר ב-95% ממניות החברה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח). במסגרת ההסדר לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה. באשר לפטור מתביעות עתידיות - מוטי זיסר עצמו לא ייהנה ממנו, אך נושאי משרה ודירקטורים אחרים יקבלו את הפטור.

על מנת להוציא את ההסדר לדרך, יזמנו נאמני האג"ח אסיפת מחזיקים ב-30 בספטמבר, ובמהלכה יצביעו על ההסדר כך שעד 3 באוקטובר, כלומר לאחר החגים, יגישו הנאמנים לאחר ספירת הקולות את עמדתם ביחס להסדר המוצע. לאחר ביצוע ההסדר, תזמן החברה אסיפת בעלי מניות, שתודיע על סיום כהונת הדירקטורים הנוכחיים (למעט הדח"צים) ותבחר חברים חדשים במקומם לדירקטוריון החברה.

בכפוף להסכמות מול הפועלים

בנק הפועלים, בראשותו של ציון קינן, נותר המכשול המשמעותי בדרך לאישור הסדר החוב. כנגד החוב הפרטי של זיסר לבנק משועבדות לטובת הבנק כ-50% ממניות אלביט הדמיה, ששווי השוק הנוכחי שלהן 50 מיליון שקל בלבד (כ-5% מהחוב הכספי). הללו יהוו לאחר ההסדר המתגבש כ-2.5% מהון המניות של החברה. בנוסף, כנגד החוב של אלביט הדמיה משועבדות לטובת הבנק 29% ממניות החברה הבת העיקרית שלה, פלאזה סנטרס.

בהתאם, קבעה אלביט הדמיה כי הסדר מול הבנק מהווה תנאי למימוש הסדר החוב מול מחזיקי האג"ח, ולמרות שהיא פועלת "ללא לאות" על מנת להגיע להסכמות מולו, עומדת לזכותה האופציה לפנות לביהמ"ש בדרישה לצו מתאים בנושא.

ככל הנראה יחתור הבנק לקבלת פיצוי (ייתכן שבאמצעות מניות נוספות של אלביט הדמיה) במסגרת הסדר החוב, כנגד אי מימוש הבטוחות שהוא מחזיק בידיו - בעיקר מניות פלאזה סנטרס. במקרה זה, החוב לבנק ייפרס מחדש כנגד ביטחונות משופרים.

נזכיר כי בחודשים האחרונים, הניב המאבק של הבנק מול החברות הפרטיות של זיסר שני הישגים בולטים - מינוי כונס נכסים לחברה הפרטית אירופה ישראל (שבאמצעותה הוא מחזיק במניות אלביט הדמיה), והעברת הווילה של זיסר מהליך הוצאה לפועל לכינוס נכסים.

הסדר החוב
 הסדר החוב