אלון חסן צפוי לחזור לראשות ועד נמל אשדוד ולמו"מ

לאחר סיום הקשרים בין הנמל לעסקים שבבעלות חסן, צפויה ההסתדרות לקבוע כי לחסן אין ניגוד עניינים ■ צפוי לנהל המו"מ עם משרד התחבורה ■ "חרף החזות הקשוחה והגברתנית שלו, אלון הוא בן אדם מאוד שקול ומהווה גורם ממתן"

3 חודשים לאחר שהשעה את עצמו מוועד העובדים בעקבות הפרסומים החוזרים על זיקה בין עסקיו הפרטיים למקום עבודתו בנמל אשדוד, אלון חסן צפוי לחזור לאחר החגים לראשות הוועד, הישר למו"מ האינטנסיבי שהורה היום (ב') בית הדין הארצי לעבודה לקיים על הרפורמה החדשה שמוביל שר התחבורה ישראל כ"ץ בנמלים.

ל"גלובס" נודע, כי ועדה שהקימה ההסתדרות דנה לאחר ראש השנה בבקשה שהגיש חסן, וחבריה צפויים לקבוע כי אין עוד ניגוד עניינים בין עסקיו הפרטיים לבין תפקידו כאיש ועד.

חסן, כך נודע, חשף בבקשה שהגיש כי לאחרונה רכש את חלקו של שותפו, יניב בלטר, במסעדת "שיפודי ציפורה", זאת משום שבלטר הוא הבעלים של "דנה לוגיסטיקה" המעניקה שירותים לנמל. בנוסף, הנהלת הנמל הפסיקה באופן חד-צדדי רכישה של חומרי ניקוי המיוצרים במפעל שבבעלות חסן ואסרה על כניסת משאיות של חברת הובלה שנמצאת גם היא בבעלותו. לפיכך, בהסתדרות צפויים לקבוע כי חסן לא מצוי בניגוד עניינים.

חברי הוועדה, בהם היועץ המשפטי של ההסתדרות עו"ד יחיאל שמיר והיועמ"ש של האגף עו"ד מיה פרי-אלתרמן, צפויים לקבוע בהחלטתם כי לפי המסכת העובדתית שבידיהם, חסן אינו פועל בניגוד לתקנון ההסתדרות. מדובר בתקנה חדשה שנכנסה לתקנון ההסתדרות לאחר הפרסומים על חסן בערוץ 2 ביוני, ולפיה עובד לא יורשה להיות חבר בוועד אם בבעלותו או בבעלות קרוב משפחה מדרגה ראשונה עסק שמקיים פעילות עם מקום עבודתו.

חסן, כמו בכירים בהסתדרות, יודע כי חזרתו לוועד צפויה לשחק לידיהם של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ואישים נוספים, שמנהלים קמפיין פומבי נגד ראשי הוועדים, לעתים באופן בוטה ופופוליסטי.

על-פי התרחיש הזה, חסן יחזור לשמש כסמל השלילי, לכאורה, של עובדי הנמלים, בניסיון להסיט את הטיעונים הענייניים שעלו במסגרת הדיונים בבית הדין לעבודה, ולפיהם לא ניתן להקים נמלים חדשים בלי להבטיח תחרות הוגנת מול הנמלים הקיימים.

מנגד, גורמים שמזוהים עם ההסתדרות טוענים כי חזרתו של חסן עשויה דווקא למתן את האווירה בנמל ולאפשר מאבק מאורגן ומנוהל היטב, ללא "הפתעות", כמו עיצומים ללא אישור.

"חרף החזות הקשוחה והגברתנית שלו, אלון הוא בן אדם מאוד שקול ומהווה גורם ממתן", אמר אחד הגורמים. לדבריו, אם חסן היה מופיע בדיון האחרון שהתקיים בבית הדין לעבודה, אנשי הוועד בשום אופן לא היו מתפרעים בו.

גם גורמים בממשלה, שלא ימהרו להודות בכך בפומבי, יודעים לספר כי עם חסן "אפשר לעשות עסקים". לא במקרה, המתווה הקודם לרפורמה גובש בחשאי עם חסן וכלל את נמל אשדוד בלבד, ולא את עמיתו מחיפה, מאיר תורג'מן.

על-פי אותו מתווה, שהגיע לכדי טיוטת הסכם אולם אז הממשלה חזרה בה, חסן הסכים להפרטה מלאה של נמל אשדוד ולהקמת נמל פרטי נוסף סמוך אליו.