ההמלצות החמות: 4 מניות מעניינות בענף התרופות הגנריות

על רקע הירידה בקצב הצמיחה האורגנית בשוק התרופות הגנריות, מתאפיין הענף בתקופה האחרונה בסערה של מיזוגים ורכישות ■ מה חושבים האנליסטים על שלוש מהחברות הבולטות במגמה הזו - ועל טבע

פעילות סוערת מאפיינת בתקופה האחרונה את שוק המיזוגים והרכישות בתעשיית התרופות, בעיקר התרופות הגנריות. בגולדמן זאקס מסבירים את המצב בירידה בקצב הצמיחה האורגנית, משום שיש פחות הזדמנויות להשקות גנריות בלעדיות בארה"ב, בעוד ששיעורי המס הופכים את הרכישות לאטרקטיביות יותר.

פריגו , "רוכשת סדרתית", הודיעה על רכישה גדולה במיוחד, של חברת התרופות אלאן (Elan) מאירלנד, תמורת 8.6 מיליארד דולר; אקטביס (Actavis) - בעצמה תוצר של מיזוג שנערך לפני שנה וחצי בין החברות אקטביס ו-Watson - צפויה להשלים בקרוב את רכישת Warner Chilcott בעסקת מניות, תמורת 8.5 מיליארד דולר (כולל חוב); במקביל רוכשת מיילאן (Mylan) את Agila ההודית ב-1.6 מיליארד דולר. בינתיים, ובניגוד לשנים עברו, טבע (החברה הגנרית הגדולה בעולם), לא משתתפת בחגיגה, ומתמקדת בעיקר בבנייה מחדש של צבר התרופות שלה.

על רקע השינויים בתעשייה, מי המניה המומלצת, ומה חושבים האנליסטים על ארבע מהחברות העיקריות בשוק?

בונה על "קופקסון גנרי"

מיילאן נסחרת בנאסד"ק בשווי 14.8 מיליארד דולר. במריל לינץ' מציינים שבאמצעות רכישות שביצעה הפכה מיילאן מחברה גנרית שממוקדת בארה"ב, לחברה גלובלית ומגוונת. "אנחנו מעודדים מכמה רבעונים רצופים של ביצועים חזקים, שהפחיתו את הסיכון שכרוך בחוב בשל הרכישות", כותבים במריל לינץ'. "המשך ביצועים חזקים, בדגש על שיפור הפעילות מחוץ לארה"ב, כמו גם פעילות הפיתוח העסקי, ישפיעו בעתיד על ביצועי המניה". המלצתם היא "קנייה", ומחיר היעד - 43 דולר - גבוה ב-11% ממחיר השוק.

מיילאן נהנית מהמלצת "קנייה" גם ב-UBS, אם כי במחיר יעד נמוך יותר של 39 דולר, שקרוב למחיר השוק.

בעקבות יום משקיעים שנערך בתחילת אוגוסט, העריכו ב-UBS שלפני מיילאן יש הזדמנויות רבות. אחת ההזדמנויות שמיילאן בונה עליהן היא "הקופקסון הגנרי" - פיתוח גרסה גנרית לתרופה רבת-המכר של טבע לטיפול בטרשת נפוצה.

במיילאן מעריכים שיוכלו להשיק את התרופה הגנרית ב-2014, עם פקיעת הפטנט (בכפוף לאישור רשות המזון והתרופות בארה"ב, ה-FDA). אולם ב-UBS נוקטים גישה שמרנית יותר, ולא מכניסים זאת למודל שלהם.

בגולדמן זאקס מתייחסים למיילאן כאל אחת המניות המועדפות בתחום, עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 46 דולר (פרמיה של 19%). להערכתם המניה זולה בהתחשב בשיעורי הצמיחה הצפויים. "מיילאן היא החברה היחידה בתעשייה עם יכולות צמיחה לטווח הארוך, בלי תלות בעסקאות רכישה", הם כותבים.

"הפייפליין מתבגר"

אקטביס נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 18 מיליארד דולר (סימול: ACT). בגולדמן זאקס העלו באחרונה את מחיר היעד למניית אקטביס מ-135 דולר ל-150 דולר, פרמיה של כ-11% על מחיר המניה. עם זאת, המלצתם נותרה "ניטרלי". "אקטביס צפויה לרשום צמיחה משמעותית ברווחיה ב-2014-2015, על רקע אירועים פיננסיים, אך הצמיחה האורגנית שלה פחות מרשימה", סבורים בגולדמן זאקס, ומצפים שהחברה תבצע מהלכים נוספים בתחום המיזוגים והרכישות.

ב-UBS הגישה חיובית יותר. המלצתם לאקטביס היא "קנייה", ומחיר היעד הוא 155 דולר, כ-14% מעל מחיר השוק. "הפייפליין (צנרת המוצרים) מתבגר, ואנחנו מעריכים שהמשקיעים ייתנו יותר קרדיט לחברה בכל הקשור לסל המוצרים המקוריים שלה", כותבים ב-UBS. יתרה מכך, הם מעריכים שעם השלמת רכישת Warner Chilcott, תהיה ראות טובה יותר לגבי הצמיחה ברווחים, והדבר עשוי ליצור מומנטום למניה".

"התחזיות חזקות מהצפוי בשוק"

פריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א (סימול: PRGO) בשווי של 11.8 מיליארד דולר. בסוף יולי נסחרה המניה בשיא של כל הזמנים, אך מאז הודעתה על רכישת אלאן נחלשה המניה בכ-7%.

פריגו מתמחה בתרופות ללא מרשם רופא שנמכרות במותג החנות, ואלאן היא יצרנית תרופות מקוריות, שהנכס העיקרי שלה הוא תמלוגים שהיא מקבלת ממכירת התרופה Tysabri לטיפול בטרשת נפוצה, לאחר שמכרה את הזכויות על התרופה לחברת ביוג'ן.

ב-UBS ממליצים על המניה בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 140 דולר, 12% מעל מחיר השוק. "תחזיות החברה חזקות מהצפוי בשוק", כתבו ב-UBS, וציינו שבפריגו צופים צמיחה שנתית ממוצעת של כ-14% ב-2013-2018. "אנחנו מצפים שהמניה תצבור מומנטום כשהמשקיעים ירגישו יותר בנוח עם צמיחת הרווח למניה ועם תמלוגי ה-Tysabri", הם כותבים.

בגולדמן זאקס ובמריל לינץ' ההמלצות על פריגו הן "ניטרלי". במריל לינץ' מרוצים ממצב החברה בשוק מותג החנות (Store Brand), ומאמינים שההנהלה מבצעת את הצעדים הנכונים להגדלת הערך בטווח הארוך. עם זאת, הם מציינים את שינוי המצב הפיננסי עם השלמתה הצפויה של רכישת אלאן.

"הקופקסון שווה 10 ד' מהמניה"

טבע נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 31.9 מיליארד דולר. אחרי שנים שבהן מניית טבע הייתה חביבת האנליסטים, ובמקרה הגרוע ביותר ההמלצה עליה הייתה "ניטרלי", בתקופה האחרונה צצו גם המלצות שליליות על המניה.

גולדמן זאקס היה הראשון שהוריד המלצה ל"מכירה", על רקע התחרות המתקרבת לקופקסון, התרופה החשובה ביותר של טבע, וגם מכיוון שבבנק זיהו הזדמנויות טובות יותר במניות מגזר התרופות.

הקופקסון של טבע נמכרת ב-4 מיליארד דולר ב-2012, ולפי הערכות התרופה אחראית ל-40%-60% מרווחי טבע. הפטנט על התרופה יפוג במאי 2014, ואם יינתן אישור ה-FDA יוכלו חברות מתחרות (בהן כאמור מיילאן) להשיק תרופה גנרית מתחרה.

לפי הערכה של UBS, הקופקסון "שווה" היום כ-10 דולרים ממניית טבע (שמחירה עומד על 37.7 דולר). המלצתם לטבע היא "ניטרלי", במחיר יעד של 40 דולר.

עוד גוף שממליץ על המניה בהמלצת "ניטרלי" הוא JP מורגן, שם מציינים אמנם שטבע נסחרת במכפיל נמוך, אך לאור התהליכים המואצים בתחום המיזוגים והרכישות בתעשייה, יש הזדמנויות מעניינות יותר להשקעה.

לפי נתוני Thompson/First Call, מתוך 25 גופים שמסקרים את טבע, הרוב (13) ניטרליים, עשרה מחזיקים בהמלצות חיוביות ושניים מחזיקים בהמלצה שלילית. אחד מהחיוביים, לדוגמה, הוא דויטשה בנק, שממליץ על "קנייה" ומעריך שבמכפיל הנוכחי, פרופיל הסיכוי-סיכון הוא אטרקטיבי.

מניות תחום הגנריקה
 מניות תחום הגנריקה