אינוקון מנסה להיכנס לבורסה באמצעות עילוי פיננסי

אינוקון הוקמה ע"י צביקה נווה, ממייסדי אירונאוטיקס ■ החברה ביצעה גיוס פרטי לפי שווי של 5 מיליון דולר, בעוד עילוי פיננסי העריכה את שוויה ב-20 מיליון דולר

בשבוע שעבר פרסמה חברת עילוי פיננסי (לשעבר שרם פודים טכנולוגיות) - שלד בורסאי הנמצא בשליטת ידידיה שמעונוב - מצגת, ובה נתונים על חברה בתחום המל"טים עימה היא מקיימת מו"מ, שבמסגרתו תוכנס פעילותה לתוך השלד.

ל"גלובס" נודע כי החברה המדוברת היא אינוקון - יצרנית מל"טים ומערכות שליטה שפועלת מאזור התעשייה של חולון, מעסיקה כ-15 עובדים ומנוהלת על-ידי מיכאל (מיקי) ערמון. זה אישר ל"גלובס" כי "אנחנו נמצאים במו"מ איתם לכניסה לתהליך הזה".

אינוקון הוקמה בשנת 2001 על-ידי זיו נווה ואביו צביקה, שהיה ממייסדי חברת המל"טים אירונאוטיקס, והם גם מחזיקים ברוב מניות חברה (34% כ"א). ייחודה של החברה היא שבניגוד לחברות מל"טים קטנות אחרות, היא גם מפתחת ומייצרת את תחנות הקרקע ומחשבי המל"טים, ואת כלי הטיס עצמם באמצעות קבלן משנה בתאילנד.

אינוקון פיתחה סדרה של מל"טים קלים תחת השם "פלקון", ואותם היא מוכרת בעיקר למדינות בחו"ל, כגון פרו, תאילנד ומדינות ביבשת אפריקה. מחזור ההכנסות של החברה עומד על מספר מיליוני דולרים בשנה, אשר מצליחים, ככל הידוע, להביא אותה לאיזון בשורה תחתונה.

אינוקון מבקשת להיכנס לבורסה על מנת לנסות לגייס הון, שייתן לה את היכולת להיכנס לשווקים חדשים. בסוף שנת 2009 אמר ערמון בריאיון ל"גלובס" כי החברה מעוניינת לגייס כ-2 מיליון דולר ממשקיע אסטרטגי, על מנת לחזק את הפעילות השיווקית שלה. זאת, מתוך מטרה להגיע למכירות של כ-30 מיליון דולר בתוך 3 שנים.

התסריט הזה לא התממש, והחברה הסתפקה בגיוס של מיליון דולר מחברת IMC תמורת 20% מהמניות ולפי שווי מופחת. כעת, כאמור, החליטה החברה לנסות להיכנס לבורסה דרך השלד הבורסאי. בהודעה שמסרה עילוי פיננסי, היא העריכה את שווי אינוקון ב-20 מיליון דולר - פי 4 ביחס לשווי שלפיו גייסה החברה מ-IMC.

עילוי פיננסי הינה שלד בורסאי ללא מזומנים בקופה. הוא נכנס החודש לרשימת השימור, ונסחר לפי שווי של כ-3.5 מיליון שקל בלבד. החברה לא פרסמה את דוחות הרבעון השני, בעקבות התפטרות הדירקטורים החיצוניים שלה שטענו לכשלים בתפקודה. כפועל יוצא, צפויה הבורסה להשעות את המסחר במנייתה בתחילת החודש הבא.

השליטה בעילוי פיננסי נרכשה במארס השנה על-ידי קבוצת משקיעים בראשות שמעונוב, שהינו יהלומן חרדי. שמעונוב עלה לכותרות אשתקד, כאשר הוא וחברו עזרא גאנאלי ניהלו מו"מ להכנסת חברת פיינל אלגו טרייד, שאותה הקימו בתחילת שנת 2012, לתוך השלד הבורסאי נקסט ג'ן.

היו משקיעים שחשבו בטעות כי מדובר בחברת פיינל מהרצליה, שהינה חברה מצליחה שפועלת באמצעות מסחר באלגוריתמים, מה שהביא לזינוק של פי 4 במחיר מניית נקסט ג'ן תוך ימים ספורים במחזורי מסחר גבוהים. שבועיים לאחר מכן דיווחה נקסט ג'ן כי התגלעו מחלוקות בין בעלי השליטה בשלד לחברת 'פיינל, והעסקה בוטלה.