ריאל מדריד תמכור אג"ח בסיכון גבוה ב-200 מיליון אירו למשקיעים בארה"ב

דיווח: זאת כחלק מפרויקט השדרוג של אצטדיון הסנטיאגו ברנבאו, שנשיא קבוצת הפאר הספרדית מעריך כי יעלה "בין 300 ל-400 מיליון אירו"

למרות שהיא בינתיים גנזה את התוכניות להקים אי מלאכותי של נופש ותיירות באיחוד האמירויות, בריאל מדריד ממש לא מתכוונים לוותר על מיזם אחר, שישפיע באופן מהותי וישיר על עתיד המועדון: שיפוץ הסנטיאגו ברנבאו, האצטדיון האייקוני של קבוצת הפאר.

בראיון לעיתון ה"אס" בשבוע שעבר, חשף פלורנטינו פרז, נשיא מועדון הכדורגל הספרדי, כי שדרוג המגרש יעלה "בין 300 ל-400 מיליון אירו". במסגרת השינויים, ייבנו בסמוך לברנבאו המחודש מרכז קניות מודרני, בית מלון, וגולת הכותרת: האצטדיון יהפוך למקורה לחלוטין, עם גג מודולרי שיוכל להיפתח ולהיסגר בהתאם לצורך. העבודות צפויות להתחיל בקיץ הבא ולהסתיים ב-2017, כשכמות המושבים, כ-85 אלף, לא צפויה לגדול - אך יתווספו תאי צפייה יוקרתיים וחדישים למגרש, שאמורים להזניק את הכנסותיה של ריאל.

פרז לא פירט יותר מדי בראיון כיצד ריאל מתכוונת לממן את הפרויקט - שהיקפיו הכספיים מורכבים ביותר אפילו בשביל מועדון הכדורגל המכניס בעולם, והסתפק בלהצהיר כי "ניקח הלוואה שתסייע לנו".

על איזו סוג של הלוואה בונה בעצם פרז? העיתון "אל קונפינדסיאל" מפרסם כי הנשיא מתכנן להנפיק ב-2015 אג"ח בסיכון גבוה (Hige Yield) למשקיעים בארצות הברית, בשווי כולל של 200 מיליון אירו - כשמועד הפירעון המתכונן שלהן יעמוד על 2025.

אג"ח High Yield הן אג"ח בדירוג השקעה נמוך, שהתשואה שלהן לפדיון גבוהה. תשואה שכזו מעידה על הסיכון הגבוה שהשוק מייחס להשקעה, בשל החשש שהחברה המנפיקה לא תוכל להחזיר את חובה. למרות הסיכונים, תחום האג"ח בסיכון גבוה מפותח מאוד בארצות הברית, השוק אליו מכוון פרז: כך למשל, בשנת 2012 הזרימו המשקיעים בעולם 27 מיליארד דולר לקרנות אג"ח בסיכון גבוה במדינה.

על-פי הדיווח ב"אל קונפינדסיאל", ריאל מדריד תנסה לממן את השיפוץ בברנבאו באמצעות אפיק נוסף: מכירת חסות על שמו של האצטדיון שיושב בבירה הספרדית מאז 1944. מספר קבוצות בכירות בכדורגל האירופי כבר מקבלות כסף בגין חסות שמית שכזאת, דוגמת ארסנל (אצטדיון "אמירייטס"), באיירן מינכן ("אליאנץ ארנה") ומנצ'סטר סיטי (אצטדיון "אתיחאד").