הסכם בין אינטל למיקרון: 800 עובדי מיקרון יועסקו בישראל

אינטל תיקח אינטל חזקה על מתקן הייצור שהחכירה למיקרון בקריית גת ■ במיקרון מועסקים בנוסף גם כמה מאות עובדי קבלן וספקי שירותים, והעסקתם תימשך במתכונת הנוכחית

חברת השבבים אינטל הגיעה להסכם עם מיקרון לגבי מפעל הייצור של מיקרון בישראל. שתי החברות חתמו על הסכם שלפיו אינטל תיקח אינטל חזקה על מתקן הייצור שהחכירה למיקרון בקריית גת, ותעסיק כ-800 מתוך עובדי מיקרון בישראל המועסקים במתקן הייצור.

במיקרון מועסקים בנוסף גם כמה מאות עובדי קבלן וספקי שירותים, והעסקתם תימשך במתכונת הנוכחית. עובדי מיקרון שיצורפו לאינטל ימשיכו לייצר ולספק זכרונות פלאש מסוג NOR עבור מיקרון העולמית. עם השלמת הסכם שירותי הייצור הנ"ל ישובצו עובדי מיקרון בתפקידים אחרים באינטל.

ההסכם עצמו כפוף לבדיקות רגולטוריות ולתנאי הסגירה המקובלים, והוא צפוי להיסגר במהלך הרבעון הרביעי השנה.

הדרמה במפעל מיקרון החלה בדצמבר האחרון כאשר התקבלה במיקרון העולמית החלטה לצאת מפעילות הייצור בישראל. המשמעות הייתה סגירת המפעל בתוך שנתיים או מכירה שלו לצד שלישי. המפעל הוקם במקור בשנת 1998 ונקרא אז FAB 18 של אינטל. הוא מייצר רכיבים לשבבי זיכרון בטכנולוגיות שכבר אינן בחזית של ייצור השבבים, מה שלא מאפשר להמשיך להיעזר בקווי הייצור שבו לצורך תחרות בסגמנט הפעילות הזה.

מקסין פסברג, סגנית נשיא קבוצת הטכנולוגיה והייצור באינטל העולמית, מנהלת מפעל Fab28, ומנכ"ל אינטל ישראל, התייחסה לגיוס עובדי מיקרון לאינטל ולהחזרת המבנה לרשות אינטל ישראל: "העסקה הנוכחית עם מיקרון מבטאת פעם נוספת את המחויבות ארוכת השנים של אינטל העולמית לאינטל ישראל ולמדינת ישראל".

לדברי פסברג, "החזרת מפעל מיקרון לאינטל היא צעד עסקי חשוב לחברה. עובדי מיקרון מצטרפים למפעל מצטיין בפריון, חדשנות וביצועים. במיקרון ישראל עובדים אנשים מוכשרים שיתרמו להמשך צמיחתה של לאינטל ולהתפתחותה".

במייל לעובדים פסברג ציינה, כי "העסקה הנוכחית תורמת למניעת בעיה תעסוקתית משמעותית בדרום הארץ אשר היתה יכולה להיווצר כתוצאה מהחלטת מיקרון העולמית לסגור פעילותה בישראל. מדינת ישראל תצא נשכרת".

פסברג מציינת עוד, כי העסקה עם מיקרון וההחלטות לגבי מפת הדרכים הטכנולוגית של אינטל בעתיד - נפרדות לחלוטין.