Huawei הסינית נכנסת רשמית לשוק הסמארטפונים בישראל

היבואנית אלפא טלקום מקבוצת פל תייצג אותה בארץ בתחומי הסמארטפונים והטאבלטים, ותנסה למצב את עצמה כאלטרנטיבה לצרכנים המחפשים סמארטפון בעלות של כ-1,000 עד 2,000 שקל

חברת Huawei (מבטאים וואווי) הסינית נכנסה היום (א') באופן רשמי לשוק הסמארטפונים בישראל. היבואנית אלפא טלקום מקבוצת פל תייצג אותה בארץ בתחומי הסמארטפונים והטאבלטים.

Huawei מציעה את מוצריה בארץ בצורה לא מסודרת כבר כשנתיים על-ידי יבואנים שונים, אבל אלו לא השקיעו יותר מדי בשיווק או בהחדרת מגוון מוצרים. אלפא טלקום תנסה למצב את עצמה כאלטרנטיבה לצרכנים המחפשים סמארטפון בעלות של כ-1,000 עד 2,000 שקל.

מי שבאופן טבעי נחשבת ליריבה שלה על המדף היא ZTE הסינית, אותה מייצגת חברת יורוקום. זו מחזיקה בהסכם היבוא כבר כמעט כשנה, אבל כרגע היא משווקת רק דגם אחד של החברה והיא עדיין לא הרחיבה את הקטלוג שלה. עוד יצרניות, הן אקסטרימר וארקוס. גם לשחקניות הגדולות, סמסונג, LG וסוני יש מוצרים מולם Huawei תצטרך להתחרות.

"אנחנו לא נהיה הכי זולים על המדף" אומר דרור אבישי, מנכ"ל אלפא טלקום. "Huawei תהיה מותג מרכזי בשוק הסלולר הישראלי". אבישי מציע לרוכשי הסמארטפונים אחריות מורחבת לשנה מרגע הקנייה ללא עלות נוספת. זו מציעה גם נזקים כמו שברי מסך וקורוזיה, אותם לא מציעות היצרניות המתחרות בשוק. עבור נזקים מהסוג הזה, הלקוח יצטרך לשלם 150 שקל דמי השתתפות עצמית. בדומה לסמסונג או LG, גם Huawei תציע עדכוני גרסה דרך האוויר (FOTA) לסמארטפונים שלה.

הסמארטפונים הראשונים ש-Huawei מציעה למכירה ברשתות האלקטרוניקה והסלולר בארץ הם ה-G510 המגיע עם מסך בגודל 4.5 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, חצי ג'יגה זיכרון, מצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל ומשקל של 150 גרם. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד ג'לי בין 4.1. המחיר עומד על 1,000 שקל.

הסמארטפון השני הוא Y300 המגיע עם מסך בגודל 4 אינץ', מעבד כפול במהירות 1 ג'יגה הרץ, חצי ג'יגה זיכרון, מצלמה עם חיישן של 5 מגה פיקסל ומשקל של 150 גרם. מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.1. המחיר 850 שקל.

בעוד מספר שבועות צפוי להצטרף גם הדגם P6 למגוון. הסמארטפון הזה מגיע בעובי של רק 6.2 מ"מ, מסך בגודל 4.7 אינץ', מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל ומשקל של 120 גרם. מערכת הפעלה אנדרואיד 4.2. המחיר 2,000 שקל.