לפיד: "מעתה מפרידים את החברות הממשלתיות מהפוליטיקה"

בטקס חילופי מנהלי רשות החברות הממשלתיות, בו אורי יוגב יכנס לתפקיד במקום רוני פרידמן, אמר שר האוצר: "אני לא מבין למה אני צריך למנות דירקטורים בחברות ממשלתיות. צריך לתת למקצוענים לבצע את עבודתם ולהפריד אותם מהפוליטיקה"

"אני מברך את רוני פרידמן שזומן למילואים בנסיבות ממש לא שפוטות ואני רוצה לברך את אורי שלבש עניבה וחוזר לאוצר אחרי שנים שהיה בשדות אחרים", כך אמר היום (א') שר האוצר, יאיר לפיד, בטקס חילופי מנהלי רשות החברות הממשלתיות, בו אורי יוגב יכנס לתפקיד במקום רוני פרידמן.

לפיד אמר כי הוא "מקווה שאנו יוצאים בדרך חדשה בה מפרידים אחת ולתמיד את החברות ממשלתיות מהפוליטיקה. אני לא מבין למה אני צריך למנות דירקטורים בחברות ממשלתיות. החברות הממשלתיות חשובות והרשות משמעותית. צריך לתת למקצוענים לבצע את עבודתם ולהפריד אותם מהפוליטיקה".

"מאז מינויך, ניכרת ציפייה דרוכה לקראתך. אין ספק שמה שלא יהיה, יהיה פה מעניין", אמר מאיר שמרה, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות. "נדרש כאן מנהל קבוע ואיכותי. העובדים כאן צמאים להערכה", הוסיף רוני פרידמן אשר גם רמז להפסיק את ההתערבות של הפוליטיקאים בחברות.

אורי יוגב אמר כי "הרשות קצת התרחקה ממרכז העניינים, לא באשמתה אלא באשמת מנהליה וסביבתה. אבל הרשות חייבת לנהל את החברות כך שיהיו יעילות ורווחיות ולא יתעסקו במה שלא צריך להתעסק.

"הבעלים הוא הבעלים וצריך לדאוג לחברות עצמן. החברות הפסידו 100 מיליון שקל ואין שום סיבה שהן ירויחו 3 או 4 מיליארד שקלים. חלק מהמסים שהועלו היו יכולים להיות ממומנים על ידי הדיוידנדים הללו. באתי הפעם לתקופה ארוכה. אפשר לעשות את זה כל 4 שנים. המטרה היא להביא את המקצוענות ואת הענייניות ולהפוך את החברות הממשלתיות שהמדינה תתגאה בו: גם נקי, גם יעיל וגם רווחי".

באופן נדיר, הטקס היה פתוח לסיקור תקשורת ובאופן נדיר עוד יותר, כלל הנהלת האוצר השתתפה לרבות מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן, החשבת הכללית מיכל עבאדי, הממונה על התקציבים אמיר לוי, מנהל רשות המסים משה אשר, הממונה על השכר קובי אמסלם, הממונה על שוק ההון החדש דורית סלינגר והיועץ המשפטי יואל בריס. מדובר בפעם הראשונה בו מבקר לפיד במשרדי הרשות.