כלכלנים: השיתוק בארה"ב יוצר הזדמנות קנייה בשוק המניות

מייקל יושיקמי, מייסד ומנכ"ל Destination Wealth Management, אומר ל-CNBC כי משבר השיתוק יוצר הזדמנות בשווקים ■ גם קליפורד בנט מ-White Crane Group חושב כך וממליץ לקנות מניות "באגרסיביות"

השיתוק החלקי אליו נכנסה היום (ג') כלכלת ארה"ב יוצר הזדמנות קנייה בשוק המניות - כך מעריך מנהל השקעות בוול סטריט שהתראיין לרשת CNBC.

45% מהנשאלים בסקר CNBC מסרו כי הם יפתחו פוזיציית שורט על מדד S&P 500 בשל השיתוק, כלומר מהמרים על ירידות, אולם מייקל יושיקמי, מייסד ומנכ"ל Destination Wealth Management, חושב אחרת.

"זו הזדמנות", אומר יושיקמי ל-CNBC. "בסופו של דבר יש לנו שוק שהוא - במקרה הגרוע ביותר - מתומחר באופן הוגן, ואין אלטרנטיבות השקעה. אם אתה מושקע באג"ח אתה מפסיד כסף. לשבת על מזומן לא נותן כלום".

יושיקמי טוען כי משבר השיתוק בארה"ב הינו זמני וממליץ למשקיעים לנצל כל נסיגה בשוק כדי לקנות מניות הנסחרות במדד הדאו ג'ונס .

לפי הערכת בנק ההשקעות גולדמן זאקס, השיתוק בממשל האמריקאי יסב למשק נזק של כ-8 מיליארד דולר מדי שבוע.

קליפורד בנט, מנהל ב-White Crane Group, טוען גם כן כי השיתוק יוצר הזדמנות קנייה במניות. "זה מתחיל להיות מעניין. אני חושב ששיתוק למשך יום או יומיים יכול להיות כיף. תהיה תגובה מוגזמת בשווקים וזה ייצור הזדמנות קנייה", הוא אומר.

בנט ממליץ למשקיעים "לקנות באגרסיביות" במקרה של ירידות בימים הקרובים. לדבריו, 800 אלף עובדי הממשל שנשלחו לחופשה כפויה ינצלו אותה לקניות, מה שיגדיל את הצריכה הפרטית. מעבר לכך, הוא מעריך כי לאחר תום השיתוק, הרשויות בארה"ב ישלימו את הפער שייווצר בהוצאה הציבורית ע"י צריכה מוגברת.