לפיד נגד היורדים: "זורקים הכול לפח כי בברלין נוח יותר"

שר האוצר מגיב לכתבה בערוץ 10 שהביאה את סיפורים של הישראלים הצעירים שעוזבים את ישראל - וסופג תגובות זועמות מצד גולשים

שר האוצר יאיר לפיד תוקף את הישראלים שהחליטו לרדת מהארץ ועזבו לברלין בשל יוקר המחיה. זאת, בעקבות הכתבה בערוץ 10 שהביאה את סיפורים של ישראלים צעירים שירדו מהארץ לברלין וארה"ב כדי להשיג דיור ומזון זולים יותר ולהוריד את יוקר המחיה.

"מילה לכל אלה ש'נמאס להם' והם 'עוזבים לאירופה'", כתב לפיד הלילה בפייסבוק. "אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא היתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר".

הסטטוס הקצר של לפיד זכה לתגובות רבות. אחת הגולשות כתבה ללפיד: "כולנו היינו חוזרים לישראל כהרף עין אם הממשלה הזו לא הייתה מזלזלת בתושבים שלה. אקדמאים שקורעים את עצמם, עובדים ולומדים, צריכים אח"כ ע-ד-י-י-ן להיאבק כדי לסיים את החודש?? על מה ולמה? כשתתקן את זה, נחזור, אני לא מקבלת את הריגשי הזה שאתה מנסה לעשות לכולם פה, אני נמצאת בארה"ב לא באירופה, ועוד הרבה ישראלים".

גולש אחר ענה לשר האוצר: "קח לך זמן לחשוב בשקט עם עצמך למה אנשים הגיעו למצב שהם מוכנים 'לזרוק' את המדינה שלהם". גולשת אחרת הוסיפה: "שם מתנו משנאה פה אנחנו מתים מרעב ומשכר דירה... מה זה משנה איפה נמות? לפחות נראה קצת עולם".

גולש אחר הסביר ללפיד את ההיגיון מאחורי החלטת הצעירים להגר מישראל: "משפחתי ניצולת שואה כמשפחתך! יש לי בן חובל וילדים שסיימו את הטכניון. בצער רב מציע להם לברוח ולנסות מזלם בחול. במקביל עובד על פספורט אירופאי . חבל על הזמן ועל הדמגוגיה הזולה . חזרתי מבילוי של שתי בירות במאה שקל - טיפש מי שנשאר בארץ וממן לחברי הכנסת משכורות ותנאים שכאלה".