משקיעים סיניים יצטרפו לעסקת כלל ביטוח?

קבוצת JT CAPITAL הסינית, שבשליטת איש העסקים מהונג קונג לי הייפנג, צפויה להציג עד סוף השבוע קבוצת משקיעים סינית שחוברת אליה לצורך ביצוע עסקת רכישת השליטה בקבוצת כלל ביטוח

קבוצת JT CAPITAL הסינית, שבשליטת איש העסקים מהונג קונג לי הייפנג, צפויה להציג עד סוף השבוע קבוצת משקיעים סינית שחוברת אליה לצורך ביצוע עסקת רכישת השליטה בקבוצת כלל ביטוח, כך נודע ל"גלובס".

במסגרת ההתקשרות בין הקבוצה הסינית לבין אי.די.בי נקבע, כי הרוכש הפוטנציאלי יצרף אליו תוך תקופת זמן מוגבלת משקיעים נוספים למימון עסקת הענק, שהיקפה עומד על כ-1.47 מיליארד שקל (לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל לכלל ביטוח).

ההסכם בין אי.די.בי לקבוצה הסינית, הותנה בכך שתוך 45 ימים תציג קבוצת הרכישה את המשקיעים שיחברו אליה, או שתוכיח כי יש באפשרותה לממן את הרכישה באופן עצמאי. זאת לאחר שהשותפה התאילנדית, קבוצת CP, שבתחילה הייתה אמורה להיות הגורם המוביל בקבוצת הרכישה, הסתלקה מהמו"מ. תקופה זו מסתיימת ביום שישי הקרוב. אם JT תבטל את ההסכם משום שאינה מסוגלת לעמוד במימון העסקה, היא תשלם לאי.די.בי פתוח כ-28 מיליון דולר.

שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, אשר דן בענייני אי.די.בי, כבר אישר מבחינתו את העסקה הנרקמת למכירת 32% ממניות כלל ביטוח לקבוצה הסינית. האישור הוא תנאי הכרחי לקידום העסקה, אך הוא אינו האישור הבעייתי שעל העסקה הזו לקבל כדי שתוכל להגיע לכדי השלמה - אישור זה הוא אישור הפיקוח על הביטוח באוצר.