נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מועמד לפרס נובל לשלום

מתוך מכתב המועמדות: "בהיותו מנהיג של אחת האומות המובילות בעולם, ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין מתאמץ לשמור על שלום ושקט לא רק במדינתו אלא גם לקדם יישוב סכסוכים ברחבי העולם"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מועמד לפרס נובל לשלום. הוועדה לבחירת מועמדים לא ציינה בהודעתה שורה של הפרות זכויות אדם מצד פוטין או את משטרו האלים, המלחמות בצ'צ'ניה וגיאורגיה והתמיכה במשטרו הרצחני של בשאר אסד. במקום זאת, הוועדה מסרה כי פוטין זכאי לפרס כי הוא "מקדם באופן פעיל יישוב סכסוכים המתעוררים ברחבי העולם".

במכתב המועמדות של פוטין, שהתקבל ב-16 בספטמבר אך פורסם רק אתמול (ד'), נכתב כי "בהיותו מנהיג של אחת האומות המובילות בעולם, ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין מתאמץ לשמור על שלום ושקט לא רק במדינתו אלא גם לקדם יישוב סכסוכים ברחבי העולם", נכתב ב"ניו יורק טיימס".

חבר פרלמנט רוסי אישר לסוכנות הידיעות אינטרפקס את המועמדות וערך השוואה לפרס נובל לשלום שקיבל נשיא ארה"ב ברק אובמה ב-2009: "אובמה היה זה שאישר את הפעולות האגרסיביות של ארה"ב בעיראק ואפגניסטן וכעת הוא רוצה לפלוש לסוריה. הנשיא שלנו, שמנסה למנוע שפיכות דמים ולפתור סכסוכים בעזרת דיאלוג, ראוי יותר לפרס הזה".

חבר הפרלמנט אמר שפוטין הוא "איש צנוע" ולכן יסרב להגיב לדברים.