משרד התיירות מציע: 3 סופי שבוע ארוכים; מה הרעיון?

משרד התיירות יוצא ביוזמה לפיה יפוזרו על פני שלושה ימי ראשון במהלך השנה, שלושה ימי החופשה מהלימודים ששובצו בימים שבין יום הכיפורים לסוכות

משרד התיירות יוצא ביוזמה לפיה יפוזרו על פני שלושה ימי ראשון במהלך השנה, שלושה ימי החופשה מהלימודים ששובצו בימים שבין יום הכיפורים לסוכות.

כזכור עם קיצור החופש הגדול "מחזיר" משרד החינוך את ימי החופש המקוזזים לחופשת התלמידים במהלך השנה. את הימים הללו הוסיף השנה משרד החינוך ב-15-17 בספטמבר ויצר "גשר" בין יום הכיפורים ובין סוכות, והוביל ל-16 ימי חופשה מרוכזים לתלמידים.

הרעיון של משרד התיירות הוא לייצר שלושה סופי שבוע ארוכים באמצעות שיבוץ החופשים בשלושה ימי ראשון בתקופות בהן התפוסה באתרי תיירות היא נמוכה ובכך לעודד תיירות פנים במחירים סבירים, כשהרעיון הוא שמחירי הנופש בשלושה סופי השבוע יהיו נמוכים ממחירי השיא בעונת חגי תשרי היות ויהיו פזורים לאורך ימות השנה.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי סבור שנושא ימי החופשה של הילדים ממוסדות החינוך מצריך חשיבה כלל מערכתית, כלל משקית - ולא רק בהתאם לאינטרסים של ארגון זה או אחר. המשרד יעביר את התכנית למשרד החינוך כדי שתהיה חלק ממכלול השיקולים בבניית לוח החופשות השנתי של מערכת החינוך בישראל.