בלווטניק הצליח: כלל תעשיות תימחק מהבורסה בת"א

ישלם 1.2 מיליארד שקל, לפי מחיר של 15.8 שקל למניה - מעל מחיר המניה הבוקר (15.5 שקל), אחרי שזו כבר קפצה בכ-20% מאז הגשת ההצעה

סופה של תקופה, בעלי המניות של חברת ההחזקות כלל תעשיות קיבלו את הצעת בעל השליטה בחברה - לן בלווטניק, והצביעו ברוב של כ-72% בעד מחיקת החברה מהמסחר בבורסה.

לפי ההצעה שהגיש בלווטניק, באמצעות חברת אקסס באמצעותה הוא מחזיק 49.9% ממניות כת"ש, תשלם האחרונה 1.2 מיליארד שקל, לפי מחיר של 15.8 שקל למניה - מעל מחיר המניה הבוקר (15.5 שקל), אחרי שזו כבר קפצה בכ-20% מאז הגשת ההצעה. את אקסס ייצגה חברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל.

נציין כי לא מדובר בהצעת רכש רגילה, הנדרשת להסכמת 95% מבעלי המניות, אלא על מהלך של "מיזוג הופכי משולש", המהווה עסקת בעלי עניין, ולפיכך נדרש רוב של מעל 50% בלבד.

ביומיים האחרונים סערו הרוחות סביב הצעת הרכש של בלווטניק, וזאת בעקבות ההתנגשות החזיתית של החברה עם אנטרופי, חברת הייעוץ למוסדיים, שהתנגדה להצעה שהגישה אקסס, דבר אשר הביא לדחיית אסיפת בעלי המניות בחברה מיום שלישי להיום, זאת בניסיון לגייס את תמיכת המוסדיים לעסקה. חברת הייעוץ עמדה, שקמה לאחרונה כמתחרה לאנטרופי, דווקא תמכה בהצעת הרכש של אקסס.

החזקותיה העיקריות של כת"ש, שנסחרת כיום בשווי של 2.4 מיליארד שקל, הן בחברה הפרטית משאב - בעלת מונופול המלט נשר (75%) - בכלל ביוטכנולוגיה, בנייר חדרה ובגולף.