לא רוצה גן סגור

מדינה שלמה נענשה הבוקר. מה הלקח? מי הרוויח מזה ומה?

מחאת הגננות והבעת ההזדהות עם הגננת מחלץ שגן הילדים בניהולה נישרף, הוביל הבוקר למהלך שעורר זעם רב בקרב ההורים שגילו כי שער הגן סגור וקבלת ילדים תחל רק בשעה 9:00 במקום ב-07:30 כמידי יום.

אמצעי התקשורת עשו את שלהם. אמש (ד'), לאורך כל שעות הערב, עדכנו כי את הילדים יקבלו בגנים הסייעות בלבד, וזאת בתנאי שיהיו הורים שישארו ככח עזר.

אף על פי כן ולמרות הבעת הרצון של הורים רבים לבוא ולהשאר בכדי לסייע עד תשע, צייתו הסייעות לחוזר המנכ"ל שהופץ על ידי הרשויות המקומיות ולא פתחו את הגנים. על השער נתלה שלט ולפיו בשל העיצומים של הסתדרות המורים, הגננת תגיע לעבודה רק בשעה תשע והגן יפתח רק בשעה זו.

על התנהגות ההורים המשחיתים והצתת הגן אין להכביר מלים, נדמה לי כי הכל יסכימו שזה מקרה בלתי נתפס והעונש עליו צריך להיות במלוא החומרה, אבל האם מקרה אחד בודד מחייב השלכה על מדינה שלמה? האם כל דבר שיקרה בגן מסויים, ישליך מיד על כל הגנים, על הילדים ועל כל ההורים? האם כל דבר שקורה בגן מסוים מצדיק הכרזת מלחמה של מגזר עובדי החינוך?

הבוקר, נענשה מדינה שלמה. מה הלקח, מה הרווח? את מי מנסים לחנך ולמה תרמה השבתת הגנים?

ועוד דבר: הסייעות הן אלה שפותחות מידי יום את הגן ב-7:30. כלומר בכל יום הן מבלות לבד עם הילדים שמגיעים בשעות המוקדמות, ונשארות איתם עד שהגננות מגיעות בשעה 08:00. עובדה זו מעוררת את השאלה מה ההבדל, למה דווקא היום הן חייבות סיוע מההורים.

אני בטוחה שיימצא כבר מישהו מההסתדרות או ממרכז השלטון המקומי שיביא את תירוץ ולחילופין - תשובה לקונית ומופרכת לשאלותי. אבל אני יודעת, וגם אתם - שסייעת שייושבת לבד בגן לשתות קפה ולקבל על זה גם כסף?! אותי זה עצבן, אף אחד לא ישלם לי על השעה שהפסדתי, בגלל שאיחרתי הבוקר לעבודה.