טבע מציגה: תוצאות חיוביות ממחקר המשך על הקופקסון

המשך המחקר נעשה על מנת להעריך את מהלך המחלה הנוירולוגית טרשת נפוצה בטווח הארוך, כמו גם את הבטיחות והיעילות של הטיפול ב-20 מ"ג ליום

חברת טבע הציגה היום תוצאות נוספות ממחקר המשך שנערך לטווח ארוך עם Glatiramer Acetate . המשך המחקר נעשה על מנת להעריך את מהלך המחלה הנוירולוגית טרשת נפוצה בטווח הארוך, כמו גם את הבטיחות והיעילות של הטיפול ב-20 מ"ג ליום של Glatiramer Acetate, הרכיב הפעיל של תרופת הקופקסון.

תוצאות המחקר מוצגים בפירוט בקונגרס הוועדה האירופית למחקר וטיפול בטרשת נפוצה ה-29, אשר נערך בקופנהגן.

"למיטב ידיעתנו, Glatiramer Acetate הוא הטיפול היחיד לטרשת נפוצה שנחקר באופן פרוספקטיבי במשך כשני עשורים במחקר ארוך-טווח עם ניטור מתמשך," אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא מחלקת המחקר והפיתוח והמדען הראשי של טבע.

בניתוח הנתונים שנערך בקרב 74 מטופלים, שיעור ההתקפים המצטבר השנתי במהלך תקופת המחקר היה 0.2, כאשר 24.3% מהמטופלים לא חוו כלל התקפים במהלך כל תקופת ההתבוננות. כמו כן, כ-63% מהמטופלים הצליחו להישאר בסולם ה-EDSS מתחת לרמה של 4 , בעוד כ-80% שמרו על רמה של פחות מ- EDSS 6 במהלך תקופת המחקר כולה.

ההתקדמות לטרשת נפוצה משנית (SPMS), המוגדרת על ידי התקדמות של נקודה אחת או יותר בסולם ה-EDSS (או למעלה מ-0.5 בקרב מטופלים שמתחילים עם רמות העולות על 6) ללא התקפים במשך תקופה של 12 חודשים או יותר, נצפתה בקרב 35 מטופלים (47%). תופעות הלוואי שהובילו להפסקת המחקר עם שיעור שכיחות של מעל לאחוז אחד במהלך המחקר שנערך במשך 20 שנה יוחסו בעיקר לתגובות באזור הזריקה, בעוד שיעור הופעתן של תופעות לוואי חמורות היה נמוך מאוד, ללא ממצאים בלתי צפויים.