ג'יי.טי, ניו טיימס ורונגטון מעוניינות לרכוש את כלל ביטוח

אי.די.בי מעדכנת: קבוצת הרוכשים הראתה לנו בימים האחרונים יכולת כלכלית בהיקף כולל של לפחות 700 מיליון דולר ■ קבוצת הרוכשים: נפגשנו עם מנהלי כלל ביטוח, רוצים להשקיע בישראל

התקדמות במכירת כלל ביטוח לסינים: קבוצת JT CAPITAL בראשות איש העסקים ההונג-קונגי לי הפיינג (Li Haifeng) רוכשת ביחד עם המוסדות הפיננסיים הסיניים Rongton ו-New Times כ-32% ממניות כלל ביטוח שבבעלות אי.די.בי, המחזיקה ב-54.97% ממניות חברת הביטוח. הכל, כמובן, בכפוף לאישור המפקחת על הביטוח ושוק ההון, דורית סלינגר.

שווי החברה הינו כאמור 4.6 מיליארד שקל. אי.די.בי עדכנה היום כי ב-3 באוקטובר מסרה JT את הודעת קבוצת המשקיעים ומסמכי היכולת הכלכלית. כזכור, בהסכם המקורי התחייבו המשקיעים להציג יכולת כלכלית (כל אחד כפי חלקו ברכישה או בהעמדת אמצעים כספיים), בהיקף כולל של לפחות 700 מיליון דולר. אי.די.בי עשויה לרשום רווח חשבונאי של 390 מ' ש' בגין העסקה.

אם כן, קבוצתה המשקיעים כוללת את הפיינג (12.5%), את New Times (כ-71%), שהינה חברה המאוגדת בסין ושהינה מוסד פיננסי המפוקח על-ידי הרשות הרגולטורית לבנקאות בסין, וכן את Rongtong Fund Management (כ-16.5%), חברה המאוגדת בסין העוסקת בהשקעות וניהול נכסים ומפוקחת על-ידי הרשות הרגולטורית לניירות ערך בסין.

ליהפיינג מכהן כיום גם כיו"ר חברת Carry Wealth Holdings, הנסחרת בבורסה בהונג קונג וכן מכהן כדירקטור וכבעל מניות בחברת Dragon Peace. בנוסף, הוא משמש מאז אוגוסט 2008 כסגן נשיא Beijing Enterprises Water Group ואחראי על חקר הזדמנויות עסקיות בשוק המים בחו"ל. לי הינו חבר בוועדה המייעצת לממשלה הסינית מטעם המחוז Inner Mongolia. הוא משמש כסגן יו"ר של Centum Charitas, קרן שבסיסה בהונג קונג שייעודה תמיכה באוכלוסיות נזקקות ובדור הצעיר. כמו כן, הוא משמש כדירקטור במכון הטכנולוגי של בייג'ינג, מוסד אקדמי ללא מטרות רווח.

New Times ו-Rongton הם מוסדות פיננסיים בעלי פעילות עסקית ענפה וארוכת שנים בסין. היקף הנכסים המנוהלים על ידם הוא 26 מיליארד דולר ו-9 מיליארד דולר בהתאמה.

"לאחר תהליך בחינה יסודי ומעמיק, החלטנו על רכישת השליטה בחברת כלל ביטוח, בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים", נמסר מקבוצת הרוכשים. "אנו נרגשים מהאפשרות להשקיע בישראל, אותה אנו רואים כאחת המדינות המפותחות ביותר בתחומי השירותים הפיננסיים, היי-טק וחקלאות, וסבורים שנוכל ללמוד רבות בתחומים אלו מישראל. לאורך תהליך בחינת החברה, אשר החל בסוף אפריל, נפגשנו עם מנכ"ל החברה, איזי כהן, ועם כ- 20 מנהלים בכירים בחברת כלל והתרשמנו מהשינויים שהוביל המנכ"ל בחברה מתחילת השנה, ומהפוטנציאל האדיר להשבחה עתידית של החברה והובלת ענף הביטוח בישראל.

"אנו בטוחים שכניסתנו לחברה - יחד עם יכולת ההנהלה והעובדים והניסיון הרב שיש למנכ"ל בתחום הביטוח לרבות בעבודה מול קבוצות בינלאומיות - תאפשר לממש פוטנציאל זה. כניסתנו לשוק הישראלי היא לטווח ארוך, כאשר אנו שמים לנגד עיננו את הצלחתה ואיתנותה של כלל. אנו מקווים שנוכל להגיע לביצוע העסקה בהקדם האפשרי".