זארה ישראל במו"מ לרכישת 7 חנויות נייקי בארץ

זאת מידי קובי סקאל ■ במקביל, הקבוצה קיבלה את הזיכיונות למותגים נייקי וגאפ במזרח אירופה, והיא פותחת רשת חנויות לכל מותג במדינות השונות

קבוצת גוטקס מותגים וזכיינית זארה בישראל מרחיבה את עסקיה: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 7 חנויות של נייקי מידי קובי סקאל, בנו של סולי סקאל, המפעיל אותן בזיכיון. מדובר בחנויות הפועלות בקריון (2), בקניון מול הים באילת, בקניון גבעתיים, בקניון הגדול בפתח-תקווה, בקניון ארנה הרצליה ובקניון חיפה.

עוד נודע כי הקבוצה קיבלה את הזיכיונות למותגים נייקי וגאפ במזרח אירופה, והיא פותחת רשת חנויות לכל מותג במדינות השונות.

ליבת פעילותה של גוטקס מותגים, שבבעלות אנשי העסקים ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, היא המותג זארה. פרט לרשת זארה, הקבוצה מחזיקה גם ברשתות האופנה פול אנד בר, גאפ, ברשקה ומאסימו דוטי, ויש לה פעילות רחבה בתחום בגדי הים וההלבשה התחתונה עם המותגים גוטקס וכריסטינה.

קבוצה עם מחזור של מיליארד שקל

פעילות המותג נייקי בישראל מרוכזת על-ידי שלוחה של החברה הבינלאומית, הפועלת בהרצליה תחת ניהולו של חיים זינו. קבוצת גוטקס מותגים החליטה זה מכבר למתוח את פעילותה למותג נייקי והיא מפעילה בישראל שתי חנויות של המותג - בקניון עיר ימים בנתניה ובקניון רחובות במודל של זכיינות.

לפני שנה קיבלה גוטקס מותגים את הזיכיון למותג נייקי במדינות צ'כיה, אוסטריה והונגריה. הקבוצה פתחה כבר 6 חנויות מותג, 2 בכל עיר בירה - בפראג, בווינה ובבודפשט.

מעט לאחר מכן קיבלה הקבוצה גם את הזיכיון למותג גאפ בהונגריה ופתחה במדינה שתי חנויות. כעת נערכת הקבוצה לפתיחת חנויות גאפ באוסטריה, לאחר שקיבלה את הזיכיון גם במדינה זו.

שוובל, המשמש גם כמנכ"ל הקבוצה, אמר ל"גלובס" כי בכוונתו לפתוח 3-4 חנויות גאפ בכל עיר בירה, וכי הוא פועל לקבלת זיכיון למותג במדינות נוספות.

גוטקס מותגים היא אחת מקבוצות האופנה הגדולות בישראל ולפי הערכות מחזור מכירותיה עומד על מיליארד שקל בשנה. הקבוצה רכשה בתחילת 2012 את רשת גאפ מידי אלביט הדמיה של מוטי זיסר, תמורת 40 מיליון שקל (כולל תשלום עבור המלאי).

שוובל אישר כי הקבוצה מנהלת מו"מ לרכישת החנויות. את תגובתו של קובי סקאל לא ניתן היה להשיג.