עובדי קמהדע שובתים; המנכ"ל דוד צור: אנחנו בלתי לחיצים

עובדי הערב במפעל יצאו ביום רביעי שעבר בהפגנתיות מן המפעל, עקב הודעת החברה כי היא מפסיקה זמנית את הייצור ומוציאה את עובדי משמרת הלילה לחופשה בתשלום, על רקע האיומים בשביתה

עובדי חברת הביוטק קמהדע ממשיכים בשביתתם שהחלה ביום רביעי שעבר. החברה מפתחת תרופות לטיפול במחלות דלקתיות, ובעיקר מחלת הריאות נפחת תורשתית, ונסחרת בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק.

עובדי הערב במפעל שבקיבוץ בית קמה בנגב יצאו ביום רביעי שעבר בהפגנתיות מן המפעל, עקב הודעת החברה כי היא מפסיקה זמנית את הייצור ומוציאה את עובדי משמרת הלילה לחופשה בתשלום, על רקע האיומים בשביתה. עובדי קמהדע התאגדו בתחילת השנה תחת הסתדרות מרחב הנגב, וביולי הכריזו על סכסוך עבודה לאחר שהתפוצץ המו"מ לחתימה על הסכם העסקה קיבוצי. בחברה כ-400 עובדים, מחציתם מאוגדים בוועד.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "העובדים נקטו צעד שמתחייב מן המציאות. הנהלת קמהדע מתנשאת ומתנכרת לרצונם של העובדים להיות עובדים מאוגדים בהסכם קיבוצי". הוועד הודיע להנהלה כי הוא רואה בחופשה הזמנית פגיעה חמורה ובלתי-חוקית בציבור העובדים מבלי שהייתה לכך כל סיבה.

מהחברה נמסר: "תמוה בעינינו כי גם לאחר פתירתם בהסכמה של כל הנושאים הכלכליים במו"מ, בחר הוועד להשבית את החברה על רקע מחלוקות במשא ומתן מתוך כוונה להפעיל לחץ על ההנהלה. אנו סמוכים ובטוחים כי השכל הישר ינצח בקרוב ונוכל לחתום על ההסכם הקיבוצי".

מנכ"ל החברה, דוד צור, אמר ל"גלובס" כי מעולם לא פגעה ההנהלה בזכות העובדים להתאגד, וכי היא מקבלת את קיומו של הוועד. צור משתדל לשדר עסקים כרגיל, ומציין כי השביתה והחוםשה לעובדי הלילה לא ישנו את התוכנית העסקית של החברה, אשר כבר ערוכה עם מוצריה לשיווק עד סוף 2013.

"הוועד שלנו צעיר ונוקט פעולות המאפיינות ועדים צעירים. אנחנו מקבלים שבסופו של דבר יהיה הסכם קיבוצי, לטוב ולרע", אמר מנכ"ל קמהדע. זאת, לעומת דברי הוועד בעבר, כי ההנהלה מתנגדת להסכם הקיבוצי. צור: "בדרך כלל הסכמים כאלה נחתמים תוך כשנה, ואילו במקרה הזה הוועד החל בסכסוך הרבה יותר מוקדם".

לדברי צור, "אנחנו לא לחיצים, כי אנחנו חושבים לטווח ארוך. הדיון בחודש האחרון היה בעיקר ניהולי, אך האם תפקיד הוועד הוא לנהל את החברה? צריך לשים לזה גבולות". באשר לחופשה שאליו הוציא את העובדים המנכ"ל מסתייג מהצגתו כצעד כוחני. "או שמייצרים או שלא מייצרים. כשהחלו האיומים בשביתה, רצינו למנוע מצב של פגיעה בסחורה. חבל לי שמעכירים את האווירה בחברה שבה העובדים מזדהים עם הארגון, מרוויחים היטב יחסית לתפקיד ולסביבה שלהם, ונבנים להם מסלולי קידום לשנים קדימה. רק באחרונה הוצאנו את העובדים ליום כיף".