חברת נייט-לייט שוב בקשיים: חשש לעיכוב משכורות לעובדים

מנכ"ל החברה הביטחונית בגולן: ייתכנו פיטורים עקב מחסור בהזמנות

עובדי החברה הביטחונית נייט-לייט, שעוסקת בתחום הייצור של אמצעים לראיית לילה, התבשרו בסוף השבוע על צפי לעיכובים בתשלום משכורות חודש ספטמבר, שאמורות להיות משולמות השבוע.

נייט-לייט היא חברה בת של סטאר-נייט, שעוסקת בתחום האלקטרו-אופטיקה ומחזיקה במספר אתרים בארץ. ביום חמישי כינס מנכ"ל הקבוצה, מוטי סלומון, את 80 עובדי החברה שבקצרין, ודיווח להם כי החשש לעיכובים בתשלום המשכורות הקרובות נובע מבעיית תזרים. בשיחה עם "גלובס" אישר סלומון את הפרטים וציין כי באין פתרונים למשבר הנוכחי, לא מן הנמנע שייתכנו גם פיטורי התייעלות בחברה.

בנייט-לייט תולים את המשבר הנוכחי בעיכובים בהזמנות מצד משרד הביטחון. לפני מספר חודשים נקלעה החברה למשבר דומה, ומשרד הביטחון נרתם למענה, והודיע כי יקדים הזמנות של מוצרים ממנה לשימוש צה"ל. כך, מוצרים שתוכננו להירכש בשנת 2014, הוזמנו כבר בשנה זו.

משרד הביטחון: "שילמנו 6.5 מיליון שקל"

משרד הביטחון התחייב להזמנות בהיקף של כ-10 מיליון שקל, אך לטענת מנכ"ל סטאר-לייט, עד כה הועברו הזמנות בהיקף של כמחצית מהסכום: "במשבר הקודם לא פיטרנו עובדים וקיווינו שבזכות ההזמנות המובטחות ממערכת הביטחון, עברנו את התקופה הקשה", אמר. "לצערי, נקלענו שוב למשבר תזרימי בעקבות מצב שהצבא לא החליט באילו אמצעים הוא רוצה להצטייד, ולכן גם הזמנות חדשות לא נעשו. אם לא יוזרמו הזמנות חדשות ולא יכנס לנו כסף ניאלץ לפטר עובדים".

בתגובה משותפת של משרד הביטחון ושל צה"ל נמסר, כי "מערכת הביטחון מסייעת מזה מספר חודשים למפעל נייט-לייט בניסיון להצילו מסגירה, ואף הקדימה הזמנות בהיקף של כ-10 מיליון שקל, שתוכננו במקור לשנת 2014, לשנת 2013. ההזמנות יצאו בתחילת מאי ומהן כבר שולם מרבית הסכום - כ-6.5 מיליון שקל. בעקבות צורך מבצעי הוחלט לשדרג את המערכות שהוזמנו. המפרט הטכני החדש יועבר למפעל בימים הקרובים באופן שיאפשר את השלמת הספקת המערכות ואת תשלום יתרת הסכום".