תחזית בלהות: השוק יצנח ואחר-כך "ילך לישון" להרבה זמן

אנליסטים בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל פרסמו תחזית פסימית לגבי עתיד שוק המניות האמריקאי ■ להערכתם, השוק יצנח בכ-15% ברבעון הראשון של 2014 ולאחר מכן ייכנס למצב של קיפאון מתמשך

שוק המניות בארה"ב עלול לרדת בחדות ברבעון הראשון של 2014, ולאחר מכן ייכנס למצב של קיפאון רב-שנתי. כך לפי מזכר שפרסמו אנליסטים בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל.

"לאחר שהשוק השיג תשואה של כ-170% מאז 2009, אנו מאמינים שהמניות בארה"ב 'עייפות' מדי", כך נכתב במזכר. אנליסטים בבנק ההשקעות טענו כי מצד אחד הרווחיות של החברות הגדולות נמצאת קרוב לרמות שיא, ובמקביל, מספר החברות שמאכזבות בשורת הרווח הולך וגדל.

בנוסף, מציינים כלכלני הבנק כי שער הדולר גבוה מדי, כמו גם תשואות האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב, והם אינם מסייעים להעלות את השוק לרמות גבוהות יותר. להערכתם, השיתוק הממשלתי בארה"ב, הנובע מחילוקי הדעות בנוגע לתקציב, מגביר את חוסר הוודאות לגבי כלכלת המדינה.

עם זאת, בסוסייטה ז'נרל סבורים כי גל הירידות המשמעותי לא יתחיל לפני הרבעון הראשון של 2014, מאחר והפדרל ריזרב עדיין ממשיך במדיניות המוניטארית המרחיבה ורוכש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. לכן, להערכת אנליסטים בבנק ההשקעות, ה-S&P 500 יירד לרמה של 1,450 נקודות ברבעון הראשון של 2014, כלומר ירידה של 15% מהשיא. האנליסטים מזכירים כי לאחר סיום הסבב הראשון של רכישות האג"ח (QE1) המדד רשם ירידות של כ-16%, וירידות בשיעור של כ-17% בתום הסבב השני.

לגבי הטווח הארוך יותר, מציינים בסוסייטה ז'נרל כי בשנתיים או בשלוש השנים שלאחר מכן, שוק המניות האמריקאי ישאר במצב של קיפאון יחסי, שילווה בתשואות אג"ח ממשלתיות, שער דולר וריביות גבוהות יותר. מנגד, רווחי החברות יהיו במגמת ירידה.

"אנו ממליצים למשקיעים להיחשף לשוק המניות בגוש האירו וביפן, משום שבאיזורים אלו המדיניות הכלכלית ברורה יותר, המדיניות המוניטארית משוחררת יותר והמניות זולות", מציינים כלכלני הבנק.