"אני ההוכחה שהמאמץ משתלם"

סיגל בר צבי עשתה החודש היסטוריה, כשהפכה לאישה הראשונה במשטרה שמכהנת כמפקדת מרחב. בר צבי, 43, דורגה במקום ה-28 בדירוג הנשים המשפיעות 2012 של 'ליידי גלובס', כמפקדת התחנה היחידה בארץ. היא התמודדה על תפקיד מפקדת מרחב נתב"ג מול יותר מ-50 קצינים. "המינוי הזה הוכיח לי שמי שמאוד מתאמצת ומשקיעה, מצליחה. זה נותן לי תחושה של צמיחה, של התקדמות, אני מרגישה ששברתי תקרת זכוכית. זו גם פריצת דרך לנשים אחרות במשטרה - רבות פונות אליי ואומרות שעכשיו הן מבינות שזה אפשרי, והמאמץ יכול להשתלם. אני ההוכחה לזה".

למה דווקא את?

"בעיקר בגלל הרצון שלי להגיע למקום שאני בו עכשיו. אני לא בטוחה שכולן רוצות את זה - כי זו הקרבה, כי זה בא על חשבון החיים הפרטיים, כי זה מצריך מערך עזרה בבית. גם הארגון הגיע לבשלות. נכנסו למשטרה אלמנטים של פתיחות, נאורות וליברליות, שאפשרו לכך לקרות".

בתפקידה האחרון פיקדה בר צבי על משטרת פתח תקוה, ולפני כן על משטרת צפון תל אביב. "תפקידי הפיקוד האלה הם תובעניים וקשים גם לגברים וגם לנשים. זו עבודה סביב השעון כל השנה. אני או בעבודה או זמינה לעבודה בהתראה של דקות. זו השקעה עצומה מבחינת האנרגיות, ותחושת האחריות לחיי אדם".

אחד המהלכים הבולטים שלה במהלך השנה היה מלחמה בארגוני פשיעה בפתח תקוה. "היו כמה חיסולים על רקע מאבקי שליטה, ובעבודה משטרתית קשה ומורכבת עשינו סוף לחיסולים האלה. נטרלנו את הגורמים העבריינים, והראינו להם את הדלת החוצה מהעיר".

מה האתגרים שמחכים לך כעת?

"מרחב נתב"ג הוא שער הכניסה למדינה והוא נחשב לרגיש במיוחד. אסור שיהיו תקלות. רק לאחרונה, שני גנבי משאית טעו בדרך וניסו לפרוץ לשדה התעופה, דבר שהקפיץ את כולם. בין השאר, אצטרך להתמודד עם בלדרות סמים ועם עבריינים שמנסים להימלט".